Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@08:46:11 GMT

تاتوی زنده ساخته شد!

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۸۷۶۶

تاتوی زنده ساخته شد!

صراط: محققان نوعی هیدروژل با پرینتر سه بعدی ساخته اند که نسبت به برخی مواد شیمیایی عکس العمل نشان می دهد، به همین دلیل به آن لقب تاتوی زنده را داده اند.

به گزارش مهر به نقل از  انگجت، محققان MIT نوعی جوهر از هیدروژل با پرینتر سه بعدی ساخته اند که قابلیت حس و عکس العمل به محرک ها را دارد. آنها به این هیدروژل لقب تاتوی زنده داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این هیدروژل حاوی باکتری هایی است که به طور ژنتیکی طوری برنامه ریزی شده اند. هنگامی که این هیدروژل با مواد شیمیایی خاصی تماس می یابد، روشن می شود و به همین دلیل می توان از آن به عنوان حسگر زنده استفاده کرد.

محققان برای نمایش قابلیت های این جوهر  آن را به شکل یک درخت چاپ کردند. هر بخش از درخت حاوی باکتری های مختلفی بود که نسبت به مواد شیمیایی خاصی واکنش نشان می داد. سپس مواد شیمیایی مختلفی را روی دست فردی اسپری کردند و جوهر چاپ شده را روی دست او چسباندند. پس از تماس با مواد شیمیایی بخش های مختلف درخت با رنگ های فلورسنت درخشیدند.

 به اعتقاد محققان می توان از این تاتوی زنده برای برنامه ریزی حسگرهای زنده استفاده کرد تا نشانگرهای زیستی التهابی یا ویروس های قابل هضم را بررسی کرد که در معده وارد می شوند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،به گفته اهالی منطقه این تخلف به بهانه های مختلف از جمله توسعه ساخت و ساز توسط افراد سود جو انجام گرفته است.
این در حالی است که قطع هرگونه درخت بدون مجوز شهرداری، ممنوع و جرم محسوب می شود.
طبق ماده ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، قانونگذار مجازات و جزای نقدی را بر حسب نوع درخت در نظر گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی