Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان - ایرنا - رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: با توجه به قرار گرفتن اربعین تا 17 سال آینده در فصل گرما، موکبداران باید به فکر ساخت و ساز موکب ها در نزدیکی پایانه های مرزی باشند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود موسوی چهارشنبه در آیین تجلیل از موکبداران اربعین حسینی در مرز شلمچه اظهار کرد:زمین مورد نیاز موکبداران باید در اختیار آنها قرار داده شود تا آنها نسبت به ساخت موکب ها در مرز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:برای 700 موکب شناسنامه تهیه شده و برخی از موکب داران نیز که به صورت خودجوش قصد خدمت زائران اربعین داشتند در 2 مرز شلمچه و چذابه ساماندهی شدند.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: امکانات دولتی به تنهایی نمی تواند خدمت رسانی به زائران اربعین را انجام دهد و طبق برآورد صورت گرفته 600 میلیارد ریال در اربعین حسینی امسال از سوی موکب داران در 2 مرز شلمچه و چذابه هزینه شد.
وی افزود: اربعین 96 بهتر از اربعین پارسال برگزار شد ولی برای سال آینده معایب موجود با همکاری دستگاه های تاثیرگذار برطرف می شود.
حجت الاسلام موسوی به استقرار برخی از مواکب حسینی در چهار نقطه ورودی به خوزستان تا نزدیکی پایانه ها اشاره کرد و بیان داشت:30 موکب خوزستانی نیز در عراق روزانه به 30 هزار زائر خدمات رسانی می کردند.
رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت:سال آینده خدمت رسانی موکب به زائران تعریف و مشخص می شود و بیمه کردن تمام موکب داران و خدام در دستور قرار می گیرد.
وی به حضور موکب داران خوزستان را پس از وقوع زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: 20 موکب مردمی پس از زلزله در مناطق زلزله زده کرمانشاه مستقر شدند.
مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان در مرز شلمچه نیز گفت:در ایام اربعین حسینی 420 موکب حسینی در مرز شلمچه مستقر بودند.
مکی یازع اظهار کرد:بیشترین تعداد موکب های مستقر در مرز شلمچه متعلق به آبادان و خرمشهر به عنوان میزبانان اصلی است به طوری که از این تعداد 100 موکب مربوط به آبادان و 100 موکب نیز مربوط به خرمشهر بود.
در این آیین از موکب داران و خادمان موکب های آبادانی مستقر در شلمچه تقدیر شد.
بیش از یک میلیون و 280 هزار نفر در آیین پیاده روی اربعین حسینی در ماه صفر از پایانه مرزی شلمچه تردد کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش نشان می دهد.
از این تعداد 198هزار و 269زائر اتباع خارجی از مرز شلمچه در ماه صفر از پایانه مرزی شلمچه تردد کردند.
3015/ 6037
خبرنگار : عدنان جواهری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد

اعضای کاروان پیاده انصارالحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

کاروان پیاده انصارالحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در ۲۵ خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۹۱۵۹۰۶۱۴۱۰، ۰۹۱۵۹۱۰۱۵۱۰ و ۰۵۱۳۳۷۱۲۳۰۵ تماس بگیرند.

همچنین متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ الی ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر ۲۳ مراجعه کنند.

کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود ۲ هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از ۵ استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا