Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@02:35:48 GMT

رحمت و رفعت حضرت محمد(ص) تجلی رحمت بیکران الهی است

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۰۰۲۲

رحمت و رفعت حضرت محمد(ص) تجلی رحمت بیکران الهی است

استاد حوزه علمیه الراضیه اسدآباد گفت: همانطور که رحمت خداوند صفت عامه اوست و همه انسانها اعم از مؤمن و کافر را شامل می‌شود، پیامبر(ص) هم برای همه انسانها در همه اعصار تا پایان جهان رحمت است، لذا رحمت و رفعت ایشان تجلی رحمت بیکران الهی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا بتول کرمی‌ممتاز در گفت‌وگو با خبرنگار  آوای سیدجمال؛ با تبریک میلاد با سعادت پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع)، اظهار کرد: معروف بین محدث شیعه این است که پیامبراکرم(ص) در ۱۷ ربیع الاول متولد شده و البته بین برادران اهل سنت مشهور است که ایشان ۱۲ ربیع الاول بدنیا آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به ویژگی‌های پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: اگر چه قرآن پیامبراعظم(ص) را از هر لحاظ برای ما اسوه و الگوی حسنه معرفی می‌کند اما می‌توان بارزترین ویژگی ایشان را اخلاق نیک و سرشت عالی انسانی دانست که تمام فضایل دیگر از همین اخلاق نیک بدست می‌آید.

استاد حوزه علمیه الراضیه اسدآباد دیگر ویژگی مهم حضرت محمد(ص) را عبادت و عبد شکور بودن ایشان خواند و گفت:  روزی عایشه که شاهد عبادتهای فراوان ایشان بود و می‌دید بر اثر عبادتهای زیاد پاهایشان ورم کرده، به ایشان گفت که چرا انقدر عبادت می‌کنید خداوند درباره شما مگر نفرموده گناهان گذشته و اینده ات را بخشیده است که پیامبراکرم(ص) در این زمینه فرمودند ایا بنده‌ای سپاسگزار نباشم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا پیامبراکرم(ص) را پیامبر رحمت می‌دانند؟ گفت: خداوند ایشان را به عنوان رحمه العالمین معرفی می‌کند؛ همانطور که رحمت خداوند صفت عامه اوست و همه انسانها اعم از مؤمن و کافر را شامل می‌شود، پیامبر هم برای همه انسانها در همه اعصار تا پایان جهان رحمت است، لذا رحمت و رفعت ایشان تجلی رحمت بیکران الهی است.

کرمی‌ممتاز در خصوص تبلیغ اسلام به وسیله هنر و هنرمند، گفت: با توجه به اینکه گروه‌های به اسم اسلام و و مکتب اسلام رفتارهای تأسف باری انجام می‌دهند و در صدد هستند چهره ای خشن و غیرقابل پذیرش را ارایه دهند لذا برای یک هنرمند حائز اهمیت است که بتواند جذابیت‌ها و زیبایی‌های دین اسلام را از مکتب امام صادق(ع) فرا بگیرد و در قالبهای گوناگون هنری ارائه دهد.

وی تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند که مهمترین وظیفه انسان هنری و فرهنگی هم تبلیغ است و هم تبیین؛هنر و قالب های گوناگون ان در عصری که شاهد صف ارایی تمام عیار تفکر مادی در مقابل تفکر الهی و توحیدی هستیم اهمیت مضاعفی پیدا کرده و و لذا انسان هنری وظیفه مهمی در بیان حقایق اسلام ناب  محمدی(ص) و مقابله با دشمنی‌ها دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان نخستین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم سردار صفارزاده در بهشت حضرت معصومه (س) شهر مقدس قم برگزار شد.

‌در این مراسم سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سردار آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، غفور کارگری رییس و سید محمد پولادگر نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک و جمع دیگری از مدیران ورزشی و فرهنگی حضور داشتند و با قرائت فاتحه یاد و نام این مدیر ارزشمند را گرامی داشتند.

وزیر ورزش و جوانان پیش از حضور در این مراسم، به زیارت آستان قدس حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت رفت.

کد خبر 6089255

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟