Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماکارونی یکی از خوراکی‌های ایتالیایی است که در سراسر جهان طرفدار دارد و بسیار شبیه نودال و پاستا است.

 جورجیا ردمن ، دختر ۱۸ ساله‌ای است که  از بیماری خاصی به نام " ترس از خوراکی‌ها "رنج می‌بردو علاقه بسیار زیادی به ماکارونی دارد و این امر باعث شده که به جز این، غذای دیگری نخورد و به اعتقاد او استفاده از خوراکی‌های دیگر ممکن است برای بدن او سم ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جورجیا  تنها نودل‌ها را به عنوان غذای اصلی استفاده می‌کند و عنوان می‌کند به شدت از خوردن میوه ترس دارد. این دختر هفته‌ای ۵ بسته بزرگ نودل با طعم مرغ استفاده می‌کند و برخلاف این تصور افراد که فکر می‌کنند کسانی که کربو هیدرات بالایی مصرف میکنند، از وزن بالایی برخوردارند، این دختر بسیار لاغر است وبه جهت این که  میزان ویتامین‌های بدن او کاهش یافته، و بیماری‌های او افزایش یافته است.

بر اثر تخمین‌هایی که با توجه به تعداد بسته‌های مصرف ماکارونی و نودلی که این فرد زده شده است، مشخص شد که او سالانه چیزی حدود ۵۰ کیلو متر ماکارونی  استفاده می‌کند.





انتهای پیام/

 زیاده روی دختر 18 ساله در خوردن ماکارونی 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ محققان می‌گویند انسولین جدید را می‌توان با خوردن یک قرص یا حتی در یک تکه شکلات جاسازی کرد.

نانو حامل جدید که روی موش‌ها و مدل‌های حیوانی بابون آزمایش شده است، می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا از عوارض جانبی مرتبط با تزریق انسولین مانند هیپوگلیسمی (یک رویداد قند خون پایین، زمانی که انسولین بیش از حد تزریق شده است) اجتناب کنند.

این مطالعات حیوانی نشان داده است که بزرگ‌ترین قدرت این ماده در مقیاس نانو این است که می‌تواند به سطح قند خون بدن واکنش نشان دهد. این پوشش زمانی که غلظت قند خون بالا باشد انسولین را حل و آزاد می‌کند و مهم‌تر از همه در محیط‌های با قند خون پایین انسولین آزاد نمی کند.

انسولین خوراکی جدید از نوعی ماده در مقیاس نانو استفاده می‌کند که یک 10 هزارم عرض موی انسان است. این ماده مانند پوشش مقاوم به اسید روی قرص‌ها عمل می‌کند که از تخریب آن توسط اسید معده محافظت می‌کند. اما این پوشش جدید در عوض مولکول‌های انسولین را احاطه می‌کند و به یک «نانو حامل» تبدیل می‌شود؛ مانند یک پیک برای انتقال مولکول‌های انسولین در بدن به مکان‌هایی که برای عمل نیاز دارد. این یافته‌ها در مجله «نانوتکنولوژی نیچر» منتشر شده است.

تخمین زده می‌شود که 422 میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند و تقریباً 75 میلیون نفر از این افراد روزانه به خود انسولین تزریق می‌کنند. سالانه حدود 1/5 میلیون مرگ به طور مستقیم به دیابت نسبت داده می‌شود. در سال 2021، تخمین زده شد که بیش از 1/3 میلیون استرالیایی با دیابت زندگی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: نانوماده‌ای که گرد و غبار را از هوا جذب و اکسید می‌کنند

محققان می‌گویند که توسعه یک انسولین خوراکی ایمن و مؤثر از زمان کشف انسولین در بیش از یک قرن پیش، یک چالش بوده است. یک چالش بزرگ که با تولید انسولین خوراکی مواجه بود، درصد پایین انسولینی است که هنگام تزریق خوراکی یا با تزریق انسولین به جریان خون می‌رسد. برای رسیدگی به این موضوع، ما یک نانو حامل تولید کردیم که جذب نانو انسولین ما در روده را هنگام آزمایش در بافت روده انسان به شدت افزایش می‌دهد.

آزمایش‌های پیش بالینی در مدل‌های حیوانی نشان داد که پس از مصرف، نانو انسولین قادر به کنترل سطح گلوکز خون بدون هیپوگلیسمی یا افزایش وزن است. همچنین هیچ سمیتی وجود نداشت.

محققان می‌گویند: انسولین خوراکی ما این مزیت را دارد که تا حد زیادی خطر اپیزودهای هیپوگلیسمی را کاهش می‌دهد. برای اولین بار ما یک انسولین خوراکی ساخته‌ایم که بر این مانع بزرگ غلبه می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229612 برچسب‌ها فناوری نانو دیابت نوع ۲

دیگر خبرها

  • خبر وحشتناک از وضع آب و هوایی زمین در سالی که گذشت
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • چگونه دختری را عاشق خود کنیم؟ راهنمای کاربردی برای آقایان
  • روزنامه اصولگرا: دختری که از ترس پلیس و به اجبار حجاب می زند، در اولین فرصت، کشف حجاب می کند
  • قتل زن میانسال در دعوای مادر و دختری | دختر جوان تا یک‌قدمی چوبه دار رفت
  • اعلام حکم دختری که باعث مرگ مادرش شد
  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند