Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، تمدن نوین اسلامی را به عنوان یک راهبردی بی‌بدیل برای بازگشت وحدت به جوامع اسلامی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا محمدباقر خرمشاد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در دومین روز کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در کمیسیون «نقش اسلامی_نیازمند_پایداری_در_باورها_و_ارزش_ها_هستیم">خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب مذاهب در تشکیل تمدن نوین اسلامی» با طرح این سوال که چرا امت اسلامی در شرایط امروز باید به تمدن نوین اسلامی بازگردد، گفت: دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط داخلی کشورهای اسلامی امروزه در یک بحران جدی رنج می‌برند که به آن بحران هویت می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی جوانان این سؤال را مطرح می‌کنند که ما کیستیم، پاسخی روشن برای آنها وجود ندارد. یکی از پاسخ‌هایی که می‌تواند هویت را قدرتمندانه به آنها بازگرداند، بازگشت به تمدن نوین اسلامی و تلاش برای تحقق آن است.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی راهبردی برای غلبه بحران مذکور است، عنوان کرد: در شرایط بین‌الملل وضعیت به گونه‎‌ای است که باید گفت جهان در حال غبار است و نظم جدیدی شکل نگرفته است. روال تک‌قطبی نیز با محوریت آمریکا شکل نگرفت و نخواهد گرفت.

خرمشاد با بیان اینکه تمدن‌های غیر غربی هم شاهد بیداری تمدن هستند، گفت: جهان اسلام چاره‌ای جز احیای تمدن نوین اسلامی ندارد.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی یادآور شد: شرایط امروزه جهان اسلام اقتضاء می‌کند که تمدن نوین اسلامی را به عنوان یک راهبرد انتخاب کنید. در سال‌های اخیر تفکر وهابیت منجر به تولید تکفیر شد. راه حلی که برای مقابله با این جریان وجود دارد، پرداختن به تمدن نوین اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه تمدن نوین اسلامی راهبردی بی‌بدیل برای بازگشت وحدت به جامعه اسلامی است، گفت: وظیفه ما این است که در شرایط داخلی و بین‌المللی همه را به مفهوم تمدن نوین اسلامی دعوت کنیم تا در آینده دستمان خالی نباشد.

انتهای‌پیام/ 

R1410/P1010114/S4,37/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی افزود: هدف از عملیات "وعده صادق" تنبیه رژیم صهیونیستی و بازنگری در ارزیابی آن‌ها از ایران بود.

جلال زاده اظهار داشت: این عملیات دوستان جمهوری اسلامی را در منطقه تجدید قوا و دشمنان را متوجه قدرت ایران کرد.

وی در پایانن تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی عملیات "وعده صادق" را عملیاتی موفق ارزیابی کرد.

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است