Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@12:46:29 GMT

پوتین یک بار دیگر رئیس‌جمهور روسیه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۵۴۷۷

رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که تصمیمش را برای ادامه حضور در ساختار قدرت گرفته و می‌خواهد برای چهارمین بار، برای ریاست‌جمهوری کاندید شود. آفتاب‌‌نیوز :  «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از قصد خود برای ثبت نام در فهرست انتخابات_رياست_جمهوري_روسيه_مي_شود">کاندیداهای دور جدید انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش خبر داد.
در صورت کاندیداتوری، این چهارمین دوری خواهد بود که پوتین نامش را در فهرست کاندیداهای ریاست‌جمهوری می‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در هر 3 دوره قبل، پیروز انتخابات بوده است.
پوتین از کریسمس 2017 و پس از کناره‌گیری ناگهانی «بوریس یلتسین»، عنان اختیار را در فدراسیون روسیه به دست گرفت. وی 2 دوره رئیس‌جمهور بود و در سال 2008، با احترام به محدودیت‌های قانون اساسی کشورش، از ریاست‌جمهوری کنار رفت و البته جای خود را با نخست‌وزیرش «دیمیتری مدودوف» عوض کرد.
در سال 2012 دوباره پوتین رئیس‌جمهور شد و سومین دوره ریاست‌جمهوری خود را که حالا دوره‌اش 6 ساله شده، سپری کرد.
رئیس‌جمهور روسیه در تابستان امسال در پرسش و پاسخی دوستانه در میان دانش‌آموزان روسی در شهر سوچی گفته بود که هنوز در خصوص شرکت در رقابت انتخاباتی مارس 2018 تصمیمی نگرفته است.
وی البته همانجا تأکید کرد که برای لابی کردن با دوما برای تغییر قانون و برداشته شدن سقف 2 دوره متوالی حضور یک نفر در مسند ریاست‌جمهوری، تصمیمی ندارد.
در دوره زمامداری پوتین، صنایع تسلیحاتی روسیه نوسازی و این کشور به صادرکننده عمده جنگ‌افزار بعضاً پیشرفته تبدیل شد.
پیروزی نظامی در نبرد آبخازیا، الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه و لشکرکشی به سوریه، از دیگر تحولات مهم دوران حضور ولادیمیر پوتین در بالای هرم قدرت در روسیه بوده است.
منبع: فارس

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی