Web Analytics Made Easy - Statcounter

فناوری اطلاعات > ارتباطات - وزیر ارتباطات گفت: درآمد بخش مخابرات در ایران سالانه 12 میلیارد دلار است در حالی‌که 4 سال پیش 7 میلیارد دلار بوده و برنامه داریم آنرا در چهار سال آینده به 30 میلیارد دلار برسانیم.

به گزارش خبرآنلاین، آذری جهرمی در دیدار با رامین قلی زاده وزیر ارتباطات آذربایجان، با اشاره به رشد 60درصدی درآمد بخش مخابرات در ایران و اعلام انی مطلب که اگر شیب رشد بازار مخابرات کند است در عوض شیب رشد در بخش فناوری اطلاعات، به شدت زیاد است و رشد سریع دارد، تصریح کرد: کشورها از این تحول به نام اقتصاد دیجیتال نام می‌برند که فرصت بی‌نظیر در دنیاست بطوریکه در سال گذشته، فناوری اطلاعات توانسته 150 هزار شغل در ایران ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با اشاره به اینکه مشکلات مردم با فناوری اطلاعات در حال حل شدن است، خاطر نشان کرد: توریسم سلامت یکی از دلایل حضور مردم آذربایجان در ایران به شمار می رود و پیشنهاد می‌کنم برای این افق جدید برنامه همکاری تدوین کنیم.


رامین قلی زاده وزیر ارتباطات آذربایجان نیز ICT را محور توسعه دانست و گفت: آذربایجان هم استارت آپ های خوبی دارند و سفر این استارت آپ ها به کشورهای یکدیگر و برگزاری کنفرانس مشترک را پیشنهاد می‌کنم.
وی از آشنایی با ایده های جدید در ایران اظهار خوشحالی کرد و افزود: همکاری‌های مشترک در حوزه توسعه استارت‌آپ‌ها می‌تواند به دو کشور کمک کند.

دیروز سه‌‌شنبه نیز وزیر ارتباطات در حاشیه نمایشگاه باکوتل در دیدار وزیر ارتباطات ترکیه به وجود زمینه های همکاری در حوزه های فضایی، پست، رگولاتوری و ترانزیت دیتا بین دو کشور ایران و ترکیه تاکید کرد.

 

 

5656

کلید واژه‌ها : آذری جهرمی - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - مخابرات - شرکت مخابرات - اپراتورهای اینترنتی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی

به گزارش خبرنگار مهر، چیپ یا همان تراشه ها، یک قطعه الکترونیکی حیاتی و کوچک اند که وظیفه پردازش اطلاعات را عهده دار است. تراشه ها در صنایع مختلف خودروسازی، پزشکی، انرژی و همچنین تولیدات مبتنی بر فناوری اطلاعات همانند کارت‌های هوشمند ملی، کارت‌های بانکی و یا در تولید قطعات خودرو و هواپیما، دستگاه‌های اینترنت اشیا و بسیاری از تجهیزات مخابراتی کاربرد دارند.

در یک دهه اخیر بسیاری از کشورها برای بومی سازی و تولید «ریزتراشه‌های خاص» ورود کرده اند و اصطلاحاً وارد یک «جنگ فناوری» در حوزه ساخت تراشه‌های پیشرفته شده اند.

کد خبر 6089735 ندا نظری

دیگر خبرها

  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه