Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@16:06:46 GMT

امت اسلامی به همدلی و یکپارچگی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۰۲۴۳

امت اسلامی به همدلی و یکپارچگی نیاز دارد

   به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،

آیت‌الله علیرضا اعرافی، پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه هرمزگان که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، وحدت را نیاز همیشگی امت اسلامی عنوان کرد و افزود: وحدت باید به عنوان یک مقوله مهم به‌صورت ویژه موردتوجه قرار بگیرد، امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری به همدلی و یکپارچگی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر این‌که پیامبر گرامی اسلام(ص) بهترین الگو برای حوزه و حوزویان است، تصریح کرد: حوزه انقلابی و پیرو پیامبر(ص) و اهل‌بیت آن حضرت، حوزه‌ای است که در غم امت اسلام می‌سوزد، در غم دوری بعضی از مردم از معارف دینی می‌سوزد و همیشه درصحنه است.

وی خاطرنشان کرد: شما طلاب در بهترین اوقات عمر خود هستید و انتظار می‌رود که از نوجوانی و جوانی خود به نحو احسن استفاده کنید، چراکه انتظاری که از ورود به حوزه از شما می‌رود قابل‌مقایسه با قبل از آن نیست.

آیت‌الله اعرافی در ادامه با اشاره به لزوم تقویت حوزه‌های استان‌ها، گفت: ارتقای حوزه‌های علمیه استان‌ها در دستور کار مدیریت حوزه است، چراکه هر شهری باید داری عالمان بزرگ و زبردست باشد تا مردم را با آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(ع) آشنا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: در سابق گرچه کمیت زیادی نبود، اما از لحاظ کیفیت بسیار تأثیرگذار بود؛ قدم‌های بسیار بزرگی باید برداشته شود تا حوزه‌ها در همه شهرستان‌ها فعال‌تر و تأثیرگذارتر باشند.

وی همچنین به اهم فعالیت‌های مدیریت حوزه برای رشد حوزه‌های شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: رسمیت بخشیدن به سطوح ۲ و۳ و۴ در شهرستان‌ها، واسپاری امتحانات شفاهی به خود استان‌ها، رسمیت بخشیدن به دروس خارج و ایجاد رشته‌های موردنیاز در هر استان از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که برای رشد و پیشرفت حوزه‌های استان‌ها در نظر گرفته‌شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان با اشاره به رشد حوزه هرمزگان، گفت: حوزه استان هرمزگان باهمت بلند استاد و شاگرد و مدیر راه بلندی را طی کرده و راه‌های طولانی نیز در پیش رو دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)