Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - کارشناس شبکه دامپزشکی کرمان فعالیت مرغداریهای غیر مجاز، دستفروشی و زنده فروشی پرندگان را از جمله راههای شیوع آنفلوانزای پرندگان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ناظریان صبح پنجشنبه در  جلسه توجیهی مرغداران شهرستان کرمان با محوریت جلوگیری از آنفلوانزا فوق حاد پرندگان، با اشاره به علائم بیماری آنفلوانزا و راههای انتقال آن بر لزوم همکاری تمام ارگانهای زیربط و مرغداران برای جلوگیری از ورود شیوع بیماری تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حمل غیر مجاز طیور و حمل کود را از راههای انتقال این بیماری دانست و افزود: حمل طیور باید طبق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور و همچنین فرآوری کود قبل از انتقال صورت گیرد.

ناظریان با اشاره به لزوم هوشیاری و دقت در جلوگیری از بروز بیماری گفت: از دیگر راههای جلوگیری از بیماری،  ممانعت از فعالیت مرغداریهای غیر مجاز، دستفروشی و زنده فروشی پرندگان است ضمن اینکه شستشو و ضدعفونی خودروها و قفس های حمل طیور زنده هم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کارشناس شبکه دامپزشکی کرمان در پایان با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در مرغداریها و کشتارگاهها طیور گفت: تمامی مرغداران، همشهریان در صورت مشاهده موارد مشکوک بیماری و موارد تهدید آَمیز شیوع بیماری مراتب را به شماره32134366 شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان اطلاع دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون گفت:در راستای صیانت از ایمنی غذایی و بهداشت عمومی اتاق غیر مجاز کشتار دام در نظارت شبکه دامپزشکی این شهرستان کشف و از فعالیت آن جلوگیری شد.

سیدمحمد قریشی افزود:در پی بازرسی های کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون از یک مکان مخفی، غیرمجاز و غیر بهداشتی کشتار دام، یک لاشه دام کشتار غیر مجاز کشف شد که با زیر نظر قرار دادن محل مذکور یک قصاب متخلف که به صورت مخفیانه اقدام به کشتار غیر مجاز دام کرده بود شناسایی و به مقام قضایی معرفی و از فعالیت متخلف جلوگیری شد.

وی با اعلام اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از ۵ پرونده تخلفات بهداشتی در سطح شهرستان تشکیل شده است افزود: پرونده ها درحال بررسی است و به زودی احکام آنها صادر می شود.

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است