Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@20:37:58 GMT

بیت‌کوین یک حباب تخیلی خطرناک است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۲۵۴۱

بیت‌کوین یک حباب تخیلی خطرناک است

استفن روچ کلمات شدیدالحنی در مورد سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین استفاده کرد؛ او گفت: بیت‌کوین از هر نظر یک حباب تخیلی و خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اقتصاددان سرشناس، استفن روچ در مصاحبه  با سی‌ان‌بی‌سی کلمات شدیدالحنی در مورد سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین استفاده کرد؛ او گفت: بیت‌کوین از هر نظر یک حباب تخیلی و خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز در حالی که قیمت بیت‌کوین به سوی ۱۲ هزار دلار پیش می‌رفت این اقتصاددان برجسته در هشداری جدی به سرمایه‌گذاران گفت که ارز دیجیتال در مرحله خطرناک حبابی شدن است.

استفن روچ  استاد برجسته اقتصاد در دانشگاه ییل و رئیس قبلی بخش اقتصاد آسیا و اقتصاددان برجسته بانک مورگان استنلی گفت: این یک مفهوم سمی برای سرمایه‌گذاران است.

او اضافه کرد: من در طول دوران کاری‌ام هرگز با موردی برخورد نکرده‌ام که قیمت یک ارز، سهام و اوراق بهادار با الگویی عمودی رشد کند حال آن که بیت‌کوین عمودی‌ترین رشد قیمت را داشته است.

 دانشگاه ییل، روچ را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اقتصاددانان وال‌استریت معرفی کرده است که از سابقه کاری ۳۰ ساله خود قسمت اعظم آن را در بانک مرگان استنلی به رهبری یک تیم برجسته اقتصاددانان در سراسر جهان مشغول بوده است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد

راضیه نسبی هنرمند عکاس که نمایشگاه «نیست‌وَش» او عصر جمعه ۷ اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان افتتاح شد، درباره عنوان این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: «نیست‌وَش» تعبیری است که مولانا برای «خیال» در دفتر اول مثنوی به کار گرفته، در واقع خیال نتیجه‌ حضور هر پدیده در اندیشه‌ ما و عدم حضور آن در دنیایِ واقع است، بنابراین تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد، هستِ نیست نما است و چون کارهای من بر مبنای خیال آمیز بودن استوار هست، این عنوان را در نظر گرفتم.

وی درباره آثارش توضیح داد: از آنجایی که برای من پردازش نگاه و دید خلاقانه، بر وسیله ثبت نگاه ارجحیت داشته است از همان ابتدا کارم را با موبایل شروع کردم. همیشه می‌خواستم واقعه یا لحظه‌ای ثبت شود که عناصرِ تصویر در واقعیت نتوانند با هم در یک صحنه جمع بشوند و سعی بر این داشتم که از نمادها و نشانه‌ها در کارهایم یا به عنوان تکرار مفاهیم گذشته‌ آنها یا در جهت ساخت تعابیر جدید استفاده کنم، ضمن اینکه می‌خواستم نورپردازی‌ها و تاریکی‌هایی را خودم برای کارهایم در نظر بگیرم که در لحظه ثبت عکس وجود نداشته اند.

این هنرمند در پایان عنوان کرد: برای من عکس‌ها یا نقاشی‌های سیاه و سفید، مفاهیمِ عمیقی را القا می‌کنند، یعنی ضمن این‌که ذهن محدود به سیاه و سفید می‌شود، آزادی ذهنی هم به همراه دارد که مخاطب، خیال‌پردازانه‌تر به اثر نگاه کند و پارادوکسِ نگاه و بی‌رنگیِ تصویر را کشف کند.

نمایشگاه «نیست‌وَش» تا ۱۴ اردیبهشت ماه در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران برقرار است.

کد خبر 6089629

دیگر خبرها

  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین