Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@06:22:28 GMT

یک چهارم مرغداریهای داورزن غیرفعالند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۳۹۶۹

یک چهارم مرغداریهای داورزن غیرفعالند

حسین تاج آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها به سبب هزینه بالای تولید، کمی تجهیزات، فرسودگی، فقدان رقابت در بازارو تکمیل نبودن زنجیره تولید تعطیل شده اند.
وی ادامه داد: امسال با هدف کاهش هزینه های تولید 1،8 میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی تجهیزات مرغداریها با کارمزد 14 درصد و بازپرداخت سه تا پنج ساله پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال تاکنون هشت هزار و700 تن گوشت مرغ در این واحدها تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 600 تن بیشتر شده است.
او گفت: مجموع ظرفیت تولید این واحدها یک میلیون و 428 هزار و 650 قطعه جوجه ریزی در هر دوره است که حدود هشت درصد گوشت مرغ خراسان رضوی را تأمین می کند.
وی افزود: جهت تکمیل زنجیره تولید، واحد پرورش مرغ اجداد از نژاد هوبارد فرانسه به عنوان دومین پروژه مرغ اجداد شمالشرق کشور به ظرفیت 15 هزار قطعه با خروس متناسب متعلق به مزارع نوین ایرانیان سال گذشته در شهرستان داورزن به بهره برداری رسید.
رئیس جهاد کشاورزی داورزن توزیع نهاده های دامی مدت دار بین مرغداران جهت حمایت از تولید کنندگان را از دیگر فعالیتهای این نهاد ذکر و بیان کرد: هزار و160 نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم در 185 واحد پرورش مرغ گوشتی شهرستان اشتغال دارند.
مرکز شهرستان داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7495/1858

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم

مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: با توجه به اهمیت نوغانداری در شهرستان فردوس و بهبود معیشت روستائیان شهرستان، در دو مرحله ۸۰ جعبه تخم نوغان یارانه‌ای مورد نیاز نوغانداران از اداره نوغانداری شرق کشور تهیه و از طریق مرکز جهاد کشاورزی باغستان و اداره امور تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی فردوس بین بهره برداران توزیع شد.

امیرزاده افزود: نوغان داران می‌توانند برای دریافت تخم نوغان به مجموعه تولیدات دامی جهاد کشاورزی مراجعه کنند. 

وی گفت: همچنین بعد از مهلت تعیین شده نیز نوغداران می‌توانند بر اساس نیاز خود، پس از معرفی جهاد کشاورزی شهرستان بر اساس نیاز به اداره نوغان شرق کشور مستقر در تربیت حیدریه مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند