Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به رسمیت شناختن نخستین قبله مسلمانان جهان به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل توسط ترامپ محکوم است و دشمنی آشکار آمریکا با اسلام را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به تعیین قدس شریف به پایتختی رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای در توییتر خود اعلام کرد که آمریکا با این اقدام اشتباه دشمنی و چهره متجاوز خود را با جهان اسلام نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا با این اقدام از غصب و استعمار در کشورهای اسلامی‌ حمایت کرد.

سخنگوی گروه طالبان اظهار داشت: طالبان به رسمیت شناخته شدن نخستین قبله مسلمانان جهان را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل محکوم می‌کند و این اقدام آمریکا را گامی مملو از تعصب و دشمنی علیه امت اسلامی می‌داند.

ذبیح الله مجاهد در این بیانیه به ترامپ هشدار داد که این اقدام سبب دامن زدن به آتش جنگ در تمام جهان به ویژه کشورهای خاورمیانه می‌شود.

وی تصریح کرد رئیس جمهور آمریکا با این اقدام خود به جهان آشکارا نشان داد که آمریکا در تمام مشکلات جهان اسلام دخیل بوده و با تجاوز به کشورها و کشتار مردم برای از بین بردن ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کند.

سخنگوی طالبان در ادامه این بیانیه از تمام کشورهای اسلامی خواسته تا حمایت خود را از بیت‌المقدس اعلام کنند و با ملت مظلوم فلسطین در این مبارزه همکاری کنند.

مجاهد تاکید کرد اگر کشورهای اسلامی متحد نشوند و علیه دسیسه‌های دشمنان اسلام باهم اقدام نکنند ارزش‌های اسلامی از سوی استکبار جهانی پایمال خواهد شد.

به رسمیت شناختن بیت‎المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در سال 1995 میلادی از سوی کنگره آمریکا به تصویب رسیده بود؛ اما در چندین دهه اخیر روسای جمهوری آمریکا از بیم واکنش‎ کشورهای اسلامی و پیامدهای آن برای این کشور از تأیید این مصوبه خودداری کرده بودند.

این اقدام رئیس جمهور آمریکا خشم مسلمانان جهان را برانگیخته و تعدادی از احزاب و جریان‌های سیاسی در افغانستان نیز واکنش‌های تندی به این موضوع نشان داده‌اند.

برخی از کارشناسان معتقدند که آمریکا با این اقدامش سبب افزایش نفرت مردم افغانستان و مشروعیت بخشی به جنگ جاری در این کشور خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود

«هادی برهانی» استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات گسترده دانشجویی در آمریکا علیه نسل‌کُشی در غزه اظهار کرد: برخوردهای محدودکننده و خشن پلیس آمریکا علیه دانشجویان که در حمایت از مردم فلسطین دست به برگزاری تجمع‌های اعتراضی زده‌اند، ریشه در هراس دولت‌مردان آمریکا بابت حمایت از رژیم صهیونیستی دارد.

وی ادامه داد: حمایت از رژیم صهیونیستی در آمریکا و کشورهای غربی، بر اساس دروغ بنا شده که در جریان جنگ غزه، بسیاری از این دروغ‌ها افشا شده است.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در اعتراضات آمریکا شاهد حضور «دانشجویان و اساتید یهودی» هم هستیم افزود: در کشورهای غربی و آمریکا، دانشگاه‌ها از موقعیت ویژه‌ای برخوردارند و از سویی این اعتراضات در بهترین دانشگاه‌های آمریکا در حال انجام است که اگر ادامه یابد، امواج تحول و تغییر می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود.

برهانی در این‌باره گفت: در صورت انتقال اعتراضات به مردم عادی، دولت آمریکا دیگر نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و همین امر در نهایت تبدیل به خطری برای رژیم صهیونیستی و لابی این رژیم در آمریکا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آمریکا «دموکراسی نیم‌بند» وجود دارد و اگر اکثریت مردم در این کشور، مخالف حمایت از رژیم صهیونیستی باشند، سیاست حمایت از این رژیم دیگر قابل تداوم نخواهد بود و حمایت واشنگتن از تل‌آویو به خطر می‌افتد.

استاد دانشگاه مطالعات فلسطین دانشگاه تهران با بیان اینکه در میان کشورهای غربی، آمریکا تنها کشوری است که هنوز اکثریت مردم در آن از کمک به رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند گفت: تحولات جدید پس از ۷ اکتبر (طوفان‌الاقصی) افکار عمومی در آمریکا را به خطر انداخته که اگر این خطر توسعه یابد، منجر به پایان حمایت از رژیم صهیونیستی در این کشور می‌شود.

کد خبر 6090101 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران