Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضای مجازی و اینترنت محلی برای انجام انواع امور و حتی خرید و فروش به کار می رود و در این راستا کلاهبرداران نیز در آن به وفور یافت می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری اوشیدا؛ امروزه همه افراد بخش زیادی از وقت و عمر خود را در روز صرف گشت و گذار در فضای مجازی می کنند.

خرید و فروش و کسب و کارهای اینترنتی در سایت ها و کانال ها به شدت در بین عامه مردم رواج یافته به طوری که شمار زیادی از افراد اقدام به دادن آگهی تبلیغاتی و در پی آن خرید کالا از فروشندگان مجازی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به منظور خرید و فروش مطمئن در این سایت ها و کانال ها افراد باید با چشم باز و استفاده از روش های مطمئن اقدام به تهیه یا فروش کالا کنند تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.

کلاهبرداران در فضای مجازی هم همانند دنیای واقعی جای خود را باز کرده اند به طوری که به دلیل ناشناخته بودن هویت افراد و همچنین به دلیل اینکه دو طرف همدیگر را نمی بینند به راحتی بساط کلاهبرداری خود را پهن کرده اند.

محمد سراوانی یکی از شهروندان سیستانی به خبرنگار اوشیدا؛ گفت: یک فرد ناشناس در سایت دیوار با آگهی فروش یک دستگاه زانتیا برخورد و به بهانه خرید آن به محل کار صاحب خودرو که یک صافکار در کمربندی شهید حیدر شهرکی بوده رفته و به بهانه خرید و تست خودرو سوئیچ ماشین را از صاحب آن گرفته و متواری می‌شود.

دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک در این باره گفت: متاسفانه افراد بدون هر گونه تحقیق به راحتی اقدام به خرید کالا و یا فروش کالا خود در اینترنت می کنند و در بسیاری از مواقع در دام کلاهبرداران می افتند.

محمدقائم بهرک افزود: با توجه به تعداد زیاد این سایت ها و کانال ها واقعا کنترل همه آن ها سخت و دشوار است به طوری که هر روزه تعداد آن ها افزایش یافته و حتی به فعالیت در گروه ها نیز می پردازند.

وی ادامه داد: انتظار می رود مردم به جای اعتماد بیجا به افراد در فضای مجازی، عاقلانه تر تصمیم گیری کنند و قبل از هر گونه خرید و فروش جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

بهرک تاکید کرد: افراد اگر با آگاهی پا به عرصه فضای مجازی بگذارند به طور حتم در دام کلاهبرداران قرار نمی گیرند بنابراین باید فرهنگ سازی بیشتری در این خصوص انجام شود.

از سایت های معتبر خرید شود

دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک بیان کرد: از سایت های معتبر و شناخته شده که نماد اعتماد الکترونیک دارند خرید انجام شود و در هنگام پرداخت اینترنتی باید سایت های پرداخت حتما با Https شروع شود در غیر این صورت نباید پرداختی انجام شود.

بهرک با بیان اینکه در هنگام خرید و فروش اینترنتی تمامی جوانب احتیاط رعایت شود، خاطرنشان کرد: حتی الامکان ملاقات حضوری قبل از خرید انجام شود و به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را ارائه ندهید.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام

آفتاب‌‌نیوز :

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه ساخت خطوط مترو در شورای شهر تهران تصویب نشده است، گفت: «این موضوعات با هزینه ۱۲ میلیارد یورو برنامه‌ریزی شده است. از جمله این برنامه‌ها ساخت خطوط ۹ و ۱۱ مترو است که قرار است به این شرکت فاینانسور بدهند. البته هنوز نه بودجه آن در شورای شهر تهران تصویب شده و نه جزئیات فنی این قرارداد‌ها مطرح شده است.

او گفت: وقتی مشکلی پیش می‌آید وااسلاما سر داده و آن را به تحریم نسبت می‌دهیم که از ناپختگی است. شرکت‌های خارجی باید برای فروش این محصولات التماس کنند. اگر به ملاحظات بپردازیم منطقی‌تر است تا اینکه با استفاده از کلمه پرابهامی به نام «تحریم» همه روش‌های قانونی را زیر پا گذاشته و از هر راه غیرمتعارفی پیش برویم.

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • فروش اینترنتی دارو
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی