Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@06:08:53 GMT

جلد دوم «شرح زیارت جامعه کبیره» در زنجان منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۵۳۶۱

ذکراله خوئینی، مسئول اجرایی کانون آیت‌الله صائنی (ره) زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان با بیان اینکه نگارش متن سخنرانی‌های مربوط به بحث زیارت جامعه کبیره حاوی بیانات حکیم متاله عالم ربانی آیت‌الله محمداسماعیل صائنی توسط جمعی از دوستان و ارادتمندان انجام یافته، اظهار کرد: حکیم مفسر قرآن کریم مرحوم آیت‌الله محمداسماعیل صائنی از علمای زنجان و در زمره یکی از شاگردان ممتاز مرحوم علامه محمدحسین طباطبایی است که در طول حیات با برکت خود در سخنرانی های مدون دینی و اجتماعی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
مسئول اجرایی کانون آیت‌الله صائنی (ره) زنجان تصریح کرد: گردآورندگان و ویراستار همواره سعی وافر مبذول داشته‌اند که در ارائه بیانات ایشان به صورت متون فارسی، امانت‌داری معنوی و نگارشی تحقق یابد.
 
وی افزود: به دلیل ثقیل بودن مباحث برزخی و به منظور جای گیر شدن حقایق ارزشمند قرآنی و روایی در اذهان علاقه‌مندان و پژوهشگران محتوای فصول به صورت جامع ارائه و حقایق بعضا تکرار شده‌اند.
 
این مسئول با اشاره به درونمایه عرفانی و غنی آثار آیت‎الله صائنی، گفت: مطالبی که در کتاب‎های آیت‎الله صائنی مطرح شده است، همواره در قالب مطالب علمی و عرفانی بوده، به شکلی ساده تبیین شده و پایه و اساس قرآنی و روایی دارد و تمامی این مطالب با مفاهیم قرآن کریم مطابقت داشته و علم فلسفه هم آن را تأیید می ‎کند و همچنین درک آن برای عموم مردم آسان است.
 
وی با اشاره به جذابیت‎های کتب این عالم دینی برای جوانان، تصریح کرد: با توجه به اینکه آثار آیت‎الله صائنی در 4 مقوله علمی، قرآنی، فلسفی و نقلی بوده و ریشه بیانات وی به صورت عمده جوان ‌پسندانه است که به طور قطع مورد استقبال جوانان قرار خواهد گرفت.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش باستانی استان یزد با بیان اینکه از کودکی با ورزش باستانی آشنا بودم، اظهار کرد: در آن زمان زورخانه‌ها جایگاه ویژه ای داشت و علما، بازاریان متدین و افراد معتقد در این فضا حضور می‌یافتند و فضا به قدری معنوی و روحانی بود که مردم خود را مکلف به احترام به این مکان می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه سر در ورودی زورخانه‌ها و سر در اتاق طلبه‌ها کوتاه گرفته می‌شد تا کسی که می‌خواهد وارد شود، متواضعانه وارد شود، عنوان کرد: این معماری نشانگر این است که انسان در مرکز علم و ورزش باید اخلاق‌مدار و دارای تواضع و خشوع باشد.

آیت الله ناصری ادامه داد: تواضع در برابر خداوند متعال، جوانمردی و … از جمله خصلت‌هایی بود که در ورزش زورخانه ای وجود داشت و جای خرسندی است که این روحیات هنوز هم در زورخانه‌ها مورد توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: دل سپردن به ائمه اطهار (ع)، معنویتی است که در زورخانه‌ها به شکل پررنگی وجود دارد و این روحیه قابل تقدیر، هر روز در ورزش زورخانه ای در حال تقویت است.

وی ادامه داد: گذشت و جوانمردی که در اثر ورزش باستانی در انسان به وجود می‌آید، ایستادگی در مقابل فساد را افزایش می‌دهد و افرادی غیرتمند در این ورزش تربیت می‌شوند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: فرهنگ دینی، غیرت، جوانمردی و ایثار ورزشکاران باستانی مثال زدنی و قابل تقدیر است و داستانها و حکایات بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در مبارزات انقلاب نیز از پیشتازان مبارزات بودند، تصریح کرد: ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی‌رود و خدمتگزاری به مردم نیز شاخصه اصلی آنهاست
آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر این روحیات به محله‌های ما بیاید و مجدداً در برخی محلات احیا شود، شاهد اتفاقات خوبی در محلات و در میان مردم خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خطاب به ورزشکاران عنوان کرد: روحیات و درس‌های خود را به نسل جوان انتقال دهید و در نظر داشته باشید که هر کدام از شما می‌تواند معلمی برای یک نوجوان باشد و روحیه غیرت، دین مداری و … را در نوجوانان تقویت کنید.

در این مراسم از پیشکسوتان و ورزشکاران موفق در زمینه ورزش باستانی تجلیل شد.

کد خبر 6092047

دیگر خبرها

  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود