Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پرتال سازمان منطقه آزاد قشم، این تفاهم نامه در هفت ماده و 2 تبصره شامل آموزش و مبادله علمی، کاهش صید ضمنی و توسعه و توزیع بستر علف های دریایی به امضا رسید.
تحقیق درباره لاکپشت های دریایی و حفاظت از آن، تبادل اطلاعات، برنامه های تحقیقاتی مشترک و فرصت های مالی از اهداف این تفاهمنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین فعالیت های پژوهشی در زمینه های تحقیقاتی از جمله بررسی جنسیت لاکپشت های دریایی در آب های قشم، تأثیر تغییرات اقلیمی بر جمعیت لاک پشت دریایی، پایش درجه حرارت ساحل، تحقیق برای ارائه راه حل‌های مدیریتی و تصمیم گیری از دیگر بندهای این تفاهمنامه است.
مفاد این تفاهمنامه در مدت پنج سال به انجام می رسد و نظارت فنی و حسن اجرای آن بر عهده معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم است.
موسسه تحقیقات دریایی مالزی (MRF) از سال 1394 و در 2 مرحله تحقیقات علمی با هدف حفاظت از لاکپشت های سبز و پوزه عقابی را با مدیریت دکتر نیکلاس پیلچر و کارشناسان محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم در این جزیره آغاز کرده اند.
لاکپشت های سبز و پوزه عقابی از گونه های در حال انقراض جهان هستند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/6048
خبرنگار: حسین آزادمنجیری انتشاردهنده: خلیل تنیده

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم

مریم نوری بالانجی مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سال گذشته ارزش سرمایه‌گذاری حوزه شیلات و آبزی پروری قشم ۱۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش تولیدات واقعی پرورش ماهی در قفس به ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال رسید.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به افزایش ۲۰۸ درصدی ارزش سرمایه‌گذاری پرورش میگو هم گفت: حجم تولیدات واقعی این محصول غذایی نیز به دو هزار و ۱۸۰ تُن در سال رسید که رشد ۴۵ درصدی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند