Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی فاش کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم خود درباره انتقال سفارتخانه این کشور به قدس را با رهبران برخی کشورهای عربی هماهنگ کرده بود.به گزارش بلاغ، «یسرائیل کاتز» وزیر اطلاعات و ارتباطات رژیم صهیونیستی فاش کرد که دولت آمریکا تصمیم خود درباره انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس را قبلا با رهبران برخی کشورهای عربی هماهنگ کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاتز در گفت‌وگو با کانال ده تلویزیون اسرائیل اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تمایل داشت درباره تصمیم خود برای انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس با رهبران (برخی) کشورهای عربی هماهنگ کند و این هماهنگی به این خاطر انجام شد تا این اطمینان خاطر را پیدا کند که آنها نیز واکنش‌های فلسطینیان به این تصمیم را مهار کنند.

درباره موضع عربستان سعودی در خصوص تصمیم ترامپ، کاتز گفت که ریاض، «منافع امنیتی مشترک با اسرائیل»، به ویژه در برابر ایران که دشمن مشترک است را در نظر می‌گیرد. 

رییس‌جمهوری آمریکا روز گذشته در یک سخنرانی به رغم مخالفت‌های منطقه‌ای، بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و وعده داد که سفارت ایالات متحده را از تل‌آویو به این شهر منتقل کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • ۲۶۷ میلیون دلار از کمک‌های آنروا کم شد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران