Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@00:06:40 GMT

هشدار هواشناسي درباره کولاک در جاده‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۱۶۶۴

هشدار هواشناسي درباره کولاک در جاده‌ها

خبرگزاري آريا - شدت بارش‌هاي امروز در غرب کردستان، کرمانشاه، ايلام، شمال خوزستان، لرستان، گيلان و غرب مازندران است که آب گرفتگي را براي دو استان شمالي پيش‌بيني کرده‌ايم...
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، کارشناس سازمان هواشناسي ضمن هشدار نسبت به بروز کولاک برف در جاده‌هاي کوهستاني کشور گفت: شدت بارش‌هاي امروز در غرب کردستان، کرمانشاه، ايلام، شمال خوزستان، لرستان، گيلان و غرب مازندران است که آب گرفتگي را براي دو استان شمالي پيش‌بيني کرده‌ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امين حسين نقشينه اظهار کرد: امروز صبح بارش برف شديد در کليبر، زرينه و هزار کانيان کردستان و بارش شديد باران در ايلام گزارش شده است.
وي تصريح کرد: براي شمال‌غرب، غرب، استان‌هاي جنوبي ارتفاعات البرز، استان‌هاي سواحل درياي خزر، مناطقي از مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور امروز بارش برف، باران و وزش‌هاي بادهاي شديد پيش‌بيني شده است.
وي افزود:‌ براي مناطق جنوبي تر کاهش بارش‌ها همراه با رعد و برق است. ضمن اين‌که بارش برف و وزش باد در مناطق کوهستاني پديده کولاک برف را به همراه دارد که مي‌تواند باعث لغزندگي جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌اي شود.
کارشناس سازمان هواشناسي اظهار کرد:‌ شدت بارش‌هاي امروز در غرب کردستان، کرمانشاه، ايلام، شمال خوزستان، لرستان، گيلان و غرب مازندران است که آب گرفتگي را براي دو استان شمالي پيش‌بيني کرده‌ايم.
نقشينه بيان کرد‌: براي فردا نيز عمده فعاليت اين سامانه بارشي در شرق مازندران و غرب گلستان است،‌ همچنين کولاک برف در اتفاعات شرقي مازندان، گلستان و خراسان شمالي روي مي‌دهد.
تسنيم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به جو استان

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه ناپایداری که از فردا (دوشنبه) وارد جو استان می‌شود، گفت : این موج ناپایدار تا روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمالا رگبار تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موج ناپایدار طی فردا و پس‌فردا بارش چندان زیادی برای استان به همراه ندارد، پیک بارش‌ها را مربوط به بعدازظهر سه‌شنبه تا روز جمعه دانست که در نوار مرزی استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: چنانچه این سامانه بارشی تضعیف نشود، بارش‌های بسیار خوبی برای استان و همچنین شهر کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

زورآوند درباره احتمال آبگرفتگی معابر، رواناب، سیلاب محلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های حاصل از این موج هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به تدریج از روز سه‌شنبه (یازدهم اردیبهشت) باعث کاهش دمای هوای روزانه می‌شود که این کاهش محسوس و حدود هشت درجه سانتی‌گراد است، اما باعث بروز مشکل و یا خسارتی نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار هواشناسی حداقل در سطح نارنجی برای این سامانه بارشی خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی به این ۵ استان جدی است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته