Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسکو - ايرنا - آرمن پتروسيان عرب شناس ارمني گفت: تصميم ترامپ براي به رسميت شناختن بيت المقدس به عنوان پايتخت اسرائيل به وجهه آمريکا در سطح جهاني ضربه زد و پيامدهاي سختي براي ايالات متحده به همراه خواهد داشت.

به گزارش بامداد جمعه ايرنا به نقل از بخش ديپلماسي رسانه اي سفارت ايران در ايروان، پِطروسيان عرب شناس ارمني در گفت وگو با خبرگزاري آرمن پرس درباره به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل اظهار داشت: اين اقدام نسنجيده اعتراض هاي شديد مردم فلسطين را به همراه دارد و سبب ايجاد تنش هاي شديد ميان بسياري از کشورهاي جهان با آمريکا و رژيم صهيونيستي خواهد شد و منطقه خاورميانه را به ناآرامي مي کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر اين افت اعتبار آمريکا براي کشورهاي مسلمان عرب نيز انتظار مي رود.
پطروسيان گفت: آمريکا با اين اقدام در ميانجيگري براي حل مناقشه فلسطين - اسرائيل با شکست روبه رو شد.
وي افزود: با توجه به اين که آمريکا با اتخاذ تصميم انتقال خود به بيت المقدس، جانبداري خود از اسرائيل را اثبات کرد که با مقررات حقوقي بين المللي مطابقت نمي کند، لذا مياجيگري واشنگتن متوقف خواهد شد.
کارشناس ارمني گفت: مطابق قطعنامه اي که از سوي سازمان ملل درخصوص بيت المقدس صادر شده است، تا زماني که مشکل حل نشده باشد، بيت المقدس بايد بي طرف بماند.
پِطروسيان تاکيد کرد: ترامپ ضمن اتخاذ تصميم انتقال سفارت آمريکا به بيت المقدس، مايل است خود را از رياست جمهوري پيشين آمريکا متمايز کند. در اين شرايط بعيد نيست که حملاتي عليه نمايندگي هاي ديپلماتيک آمريکا انجام شود.
وي افزود: مساله بيت المقدس يکي از حساس ترين مسائل براي جهان اسلام و اعراب بوده و اقدامات فعال اخير برخي کشورهاي عربي در راستاي پيشگيري چنين تصميم ترامپ بود. کشورهاي موافق اين تصميم بسيار معدود هستند.
کارشناس ارمني گفت: روسيه و چين مي توانند از وضعيت ايجاد شده استفاده کرده و مواضع خود را تقويت کنند.
وي با بيان اينکه وضعيت براي رژيم صهيونيستي نيز دشوار مي شود، ادامه داد: از نگاه اول به نظر مي رسد اين اقدام مثبت مي باشد اما مشخص است که حملات ديپلماتيک جدي عليه اسرائيل آغاز خواهد شد. آمريکا با به رسميت شناختن بيت المقدس به عنوان پايتخت اسرائيل به حل مناقشه در منطقه کمک نکرد بلکه موانعي نيز در اين راه ايجاد کرد.
پطروسيان گفت: به هر حال به رسميت شناختن بيت المقدس به عنوان پايتخت اسرائيل توسط آمريکا به اين معنا نيست که جهان نيز آن را به رسميت شناخته است. احتمال انجام اين اقدام توسط بازيگران مهم ضعيف مي باشد.
به گزارش ايرنا، دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا چهارشنبه پانزدهم آذرماه اعلام کرد که بيت المقدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت مي شناسد.
وي در سخناني در کاخ سفيد گفت:از وزارت خارجه مي خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به بيت المقدس را آغاز کند.
با وجود مخالفت هاي گسترده جهاني و منطقه اي، رئيس جمهوري آمريکا روز چهارشنبه تصميم خود را براي به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي و شروع روند انتقال سفارت اين کشور از تل آويو به قدس اعلام کرد.
کنگره آمريکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمريکا به قدس را تصويب کرد.
دولت هاي مختلف آمريکا از آن زمان تاکنون از اجراي اين مصوبه کنگره امتناع کرده اند. ترامپ در تبليغات انتخابات رياست جمهوري آمريکا وعده داده بود که اين مصوبه را اجرا کند.
شبد**اروپام* 391 **1010
انتشار:حسن معظمي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌همزمان با بیداری و قیام سراسری دانشجویان جهان علیه جنایت اسرائیل غاصب در کشتار مسلمانان مظلوم غزه، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های قائم شهر صبح امروز به حمایت از دانشجویان آزاده جهان در آمریکا و اروپا برخاستند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه دخترانه حضرت فاطمه (س) فرهنگیان قائم شهر ،با اجتماع در محوطه این دانشگاه ، اقدام وحشیانه دولت‌ها و نیرو‌های امنیتی آمریکا و اروپا ضد قیام انسان دوستانه دانشجویان جهان در حمایت از مظلومان غزه را  محکوم کردند.

خانم دابویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان قائم شهر، قدرشناسی از اقدامات پشیمان کننده حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل و محکومیت حمایت‌های ضد بشری آمریکا و انگلیس و دیگر کشور‌های استکباری از اسرائیل کودک کش را از اهداف برپایی اجتماع امروز اساتید و دانشجویان این دانشگاه عنوان کرد که حمایت قاطع خودرا از قیام جهانی دانشجویان علیه جنایات استکبارجهانی و صهیونیسم بین المللی ابراز داشتند.

همچنین اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر ،جنایت اسرائیل غاصب در غزه و سرکوبی دانشجویان آزادیخواه جهان در آمریکا و اروپا توسط دولت‌ها و نیرو‌های امنیتی غربی  را در محیط دانشگاه‌ها ،به شدت محکوم کردند.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان گیلان در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • تجمع دانشجویان مازندران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی