Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@23:22:20 GMT

تظاهرات فلسطینی‌ها علیه تصمیم ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۲۱۹۸۳

خرداد: فلسطینی‌ها امروز (چهارشنبه) تظاهراتی را علیه تصمیم دونالد ترامپ جهت انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل برگزار کردند.

به گزارش خرداد از ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، به دنبال آغاز تظاهرات فلسطینی‌ها، درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه العروب در شهر الخلیل رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای رژیم صهیونیستی با بمب‌های صوتی به جوانان فلسطینی حمله کردند.

مناطق مختلف کرانه باختری نیز شاهد تظاهرات گسترده فلسطینی‌هاست.

گروه‌های فلسطینی اخیرا خواهان تحرک گسترده مردمی برای مقابله با انتقال سفارت آمریکا به قدس شدند. گروه‌های فلسطینی روز سه‌شنبه اعلام کردند که روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه روزهای خشم مردمی علیه تصمیم دونالد ترامپ است. این گروه‌ها خواهان راهپیمایی گسترده در شهر رام الله شده بودند.

در شهر غزه نیز تظاهرات مشابهی در مرکز شهر با مشارکت صدها فلسطینی آغاز شده است.

به گفته مسئولان آمریکایی قرار است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز در سخنرانی خود قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته و انتقال سفارت آمریکا_هرگز_مثل_سابق_نمی_شود">آمریکا به قدس را اعلام کند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز نسبت به انتقال سفارت از تل آویو به قدس هشدار داد و تأکید کرد که این اقدام به منزله زیرپا گذاشتن تمامی خط قرمزها محسوب می‌شود.

کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ قانونی را تصویب کرد که براساس آن باید قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شده و سفارت آمریکا از تل آویو به قدس منتقل شود اما این قانون شامل بندی است که به رؤسای جمهور آمریکا این اجازه را می‌دهد که به خاطر حفظ منافع ملی به مدت شش ماه اجرای این قانون را به تأخیر بیندازند. از سال ۱۹۹۵ تاکنون هر بار مقامات آمریکایی اجرای این قانون را به تأخیر انداخته‌اند.

برچسب ها: تظاهرات ، فلسطینی‌ها ، ترامپ

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۲۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!

اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین و علیه جانبداری‌های دولت این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه‌ها کلاس‌های درس را ترک کرده و یا سعی کرده‌اند برای برگزاری اعتراضاتشان علیه عملیات نظامی اسرائیل در غزه، چادرهایی برپا کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این اعتراضات گروهی از دانشجویان آمریکایی برای اعلام همبستگی با فلسطین، چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمه جرج واشنگتن (اولین رئیس جمهور آمریکا) انداختند که تصویر آن در شبکه‌های مجازی پربازدید شده است:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی