Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@14:35:01 GMT

سفیری که قصد سفر به همه شهرهای ایران را دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۲۹۵۷

سفیری که قصد سفر به همه شهرهای ایران را دارد

آقای سفیر می‌گوید: زمانی که به شهر سوخته رفتم بقایا و آثار موجود از تمدنی را دیدم که مشابه تمدن و سکونت در هند بوده است.

به گزارش مشرق، مسعود نصرتی - مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اظهار داشت: «دیرینگی و شروع روابط فرهنگی ایران و هند به زمانی می رسد که آریایی ها وارد هند شدند، این رابطه به دلیل داشتن اشتراکات زیاد  تا به امروز ادامه پیدا کرده و مهمترین عنصر در این رابطه نیز فرهنگ بوده است، برپایی نمایشگاه گزیده ای از آثار تاریخی هند در کاخ گلستان به مستحکم تر شدن روابط فرهنگی 2 کشور کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

با سفر کردن به تمامی شهرهای ایران به اشتراکات فرهنگی مشترک رسیدم

همچنین سوراب کومار - سفیر هند در ایران در افتتاحیه نمایشگاه گزیده‌ای از آثار تاریخی هند گفت: «رابطه هند با ایران قدمت تاریخی بسیار و عمیق دارد، تمام تلاش من این است که به شهرهای مختلف ایران سفر کنم و هر چه بیشتر سفر می کنم، عمق  رابطه فرهنگی این 2 کشور را بیشتر درک می‌کنم. زمانی که به شهر سوخته رفتم بقایا و آثار موجود از تمدنی را دیدم که مشابه تمدن و سکونت در هند بوده و اگر به شهر شوشتر سفر کنید متوجه خواهید شد که در هند نیز افراد زیادی زندگی می کنند  که نزدیکی بسیاری با تمدن  این شهر دارند.»

وی افزود: «با دیدن آثار این نمایشگاه در کاخ گلستان  به خوبی می توانید گستردگی و نزدیکی روابط دوستانه این 2 کشور را مشاهد کنید، از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان تشکر می کنم که آثار برگزیده کشور هند را به نمایش گذاشته است، با تماشای این آثار شگفت زده شدم و حتی عکس های مدرسه ای که 12 سال در آن درس خواندم را در این نمایشگاه دیدم.»

سفیر هند در ایران تصریح کرد: «کشور هند آماده همکاری های مشترک در شناساندن میراث فرهنگی 2 کشور است و برای گسترده‌تر شده روابط فرهنگی ایران و هند تمام تلاش خود را می‌کنیم.»

نمایشگاه گزیده‌ای از آثار تاریخی هند با حضور رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، مدیر کاخ گلستان و سفرای کشورهای مختلف افتتاح شد.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: حضور کشور هند در نمایشگاه کتاب تهران منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از این براساس مذاکراتی که مسئولان فرهنگی ایران با مسئولان فرهنگی کشور هندوستان داشتند، این کشور به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شده بود، این در حالی است که در نتیجه صدور بیانیه‌ای در کشور هند، شهروندان این کشور امکان فعالیت و سفر به ایران ندارند.

در نتیجه این تغییرات علی رمضانی سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748436

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است