Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه انگليسي اينديپندنت در تحليلي به قلم يک ديپلمات اسبق اين کشور نوشته دولت آمريکا بايستي سياست ديوسازي از ايران را کنار بگذارد.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، يک روزنامه انگليسي در تحليلي نوشته اگر «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا خواستار دستيابي به صلح است بايستي به جاي اعلام قدس به عنوان پايتخت اسرائيل، به فکر بهبود روابط با ايران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جيمز وات، سفير اسبق انگليس در لبنان در يادداشتي در روزنامه اينديپندنت از اقدام «دونالد ترامپ» در اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي و کشته شدن علي عبدالله صالح، رئيس‌جمهور اسبق يمن به عنوان رويدادهايي نام برده که اوضاع نابسامان منطقه را وارد بحران‌هاي بيشتر مي‌کند.
ديپلمات اسبق انگليس در بخشي از اين يادداشت با اشاره به افزايش نفوذ ايران در منطقه در نتيجه حوادث عراق و سوريه، نوشته که ريشه رفتارهاي ايران را «محافظت از خود» تشکيل مي‌دهد.
وي مي‌نويسد: «انگيزه قوي‌تر ايران، محافظت از خودش است و اينکه خودش را از لحاظ موجوديتي آسيب‌پذير مي‌داند... تجاوز خودانگيخته صدام حسين در دهه 1980 که شوراي امنيت آن را محکوم نکرد و به دنبال آن 8 سال جنگ مخربي که با حمايت قدرت‌هاي بزرگ همراه شد، ايران را متقاعد کرد که تنها با ايجاد ائتلاف‌هاي راهبردي با عراق و سوريه است که مي‌تواند اميدوار به دفاع از خودش در آينده باشد. عربستان سعودي اين دفاع رو به جلو را تجاوزگري مي‌بيند.»
ديپلمات انگليسي اضافه کرده است: «تهديدهاي دائمي اسرائيل درباره نابودي کردن توان هسته‌اي ايران باعث شده اين کشور حزب‌الله را به عنوان يک نيروي بازدارنده ايجاد کند و حزب‌الله امروز با در اختيار داشتن 160 هزار موشک، احتمالاً نيروي بازدارنده است.»
وي پس از تشريح اين معماري امنيتي منطقه از نگاه بازيگران مختلف از جمله ايران نوشته «صداهاي قابل احترام در آمريکا خواستار اتمام سياست ديوسازي از ايران شده‌اند» و بر همين اساس از دولت ترامپ خواسته وارد گفت‌وگو با دولت ايران شود.
روزنامه انگليسي همچنين خواستار ارائه «توصيه‌هاي صادقانه» به عربستان سعودي براي ايجاد امنيت منطقه‌اي شده‌ و از اروپايي‌ها خواسته توافق هسته‌اي با ايران را حفظ کنند.
انتهاي پيام/ M

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان اسبق ایران درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، روابط عمومی فدراسیون جودو نوشت: امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق سنگین وزن تیم ملی جودو کشورمان به دلیل عارضه قلبی شب گذشته (جمعه هفتم اردیبهشت ماه) درگذشت.

ملکی پور سال‌ها عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان بود، وی مدال طلای مسابقات جوانان آسیا،چندین مدال در تورنمنت‌های مختلف و چندین دوره قهرمان مسابقات قهرمانی کشور بوده است.

خبرورزشی ضایعه درگذشت مرحوم ملکی‌پور قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا را خدمت خانواده مرحوم ملکی‌پور و خانواده بزرگ جودو تسلیت گفت.

کد خبر 847413 برچسب‌ها جودو ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • ندای آزادی
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد