Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه ارتباط اقتصادی مستقیمی با عربستان نداریم و البته ما هیچگونه محدودیتی در کار با کشورهای همسایه قائل نیستیم و گاه کشورهای دیگر هستند که محدودیت‌هایی در این خصوص وضع می‌کنند. ناطقان: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طی گفت‌وگویی اظهار کرد: اکنون اگر کالایی به عربستان صادرات شود بسیار جزئی و از طریق کشورهای واسطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: واردات کالا از عربستان نیز بر اساس همین شرایط و از طریق کشورهای واسطه انجام می‌شود البته ما هیچگونه محدودیتی در کار با کشورهای همسایه قائل نیستیم و گاه کشورهای دیگر هستند که محدودیت‌هایی در این خصوص وضع می‌کنند.

خسروتاج درباره تعرفه‌های گمرکی عربستان برای ایران توضیح داد: در گذشته برخی مواد پتروشیمی که در داخل تولید نمی‌شوند از طریق عربستان وارد می‌شد و اکنون نیز در زمینه صادرات این کشور در نظام تعرفه‌ای خود تغییر چندانی نداشته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت درباره صادرات به عراق نیز متذکر شد: با توجه به اینکه این کشور تولید چندانی ندارد نظام تعرفه‌ای در آن به طور کلی پائین است، حال نیز اگر کالایی به این کشور صادر شده از طریق کشور واسطه و با تعرفه‌ای اندک بوده است.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۳۹۵ حجم صادرات ایران به عربستان در قیاس با سال ۱۳۹۴ رشدی ۰.۲۱ درصدی را نشان داده و در قیاس با سال ۱۳۹۴ که صادرات به این کشور بالغ بر ۱۵۱ میلیون دلار ارزش داشت افزایشی هرچند اندک داشته است همچنین در این مدت واردات عربستان به ایران ۴درصد افزایش یافته و از ۷۶ میلیون دلار از سال ۱۳۹۴ به رقمی بالاتر در سال ۱۳۹۵ رسید هرچند که در مجموع تراز تجاری دو کشور در سال ۱۳۹۵ منفی ۲/۷۹ بوده است.

اما بررسی آمارهای تجاری دو کشور بر اساس سالهای میلادی گویای این است که در سال ۲۰۱۴ میلادی حجم صادرات ایران به عربستان بالغ بر ۱۲۴ هزار و ۵۹۱ دلار بوده است که این رقم در قیاس با صادرات ۹۱هزار ۲۷۱دلاری سال ۲۰۱۳ رشدی قابل توجه داشته است. همچنین در سال ۲۰۱۴ میلادی ایران بالغ بر ۳۷ هزار ۵۲۵ دلار واردات از عربستان داشته که این رقم در قیاس با واردات ۴۸ هزار دلاری سال ۲۰۱۳ میلادی سیری کاهشی را نشان می‌دهد و در مجموع در سال ۲۰۱۴ میلادی تراز تجاری این دو کشور مثبت بوده و در سال‌های قبل از آن تا سال ۲۰۱۱ نیز این تراز به شکل مثبت بوده است. منبع: ایسنا برچسب ها: روابط اقتصادی ، ایران ، عربستان ، ناطقان

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران

به گزارش همشهری آنلاین ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس ۵۰ امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است ، در صفحه اش در فضای مجازی نوشت که فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن، تاکید کرد.

کد خبر 848175 منبع: مهر برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه اقتصاد

دیگر خبرها

  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است