Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به تازگي محققين دانشگاه آريزونا موفق به توسعه يک تکنولوژي جانبي شده اند که مي تواند در تصاوير واقعيت افزوده، اشياي مجازي را در پشت اشياي حقيقي جاي دهد، قابليتي که تا امروز امکان آن وجود نداشته است.
نمونه اوليه هدست توسعه يافته توسط اين تيم علاوه بر لنزهاي معمول، مجموعه اي از آينه ها و لنزهاي اضافي همانند يک تلسکوپ را درون خود دارد که مي تواند به کمک آنها فاصله افقي ميان اشياي موجود در کادر تصوير را شناسايي نمايد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به عنوان مثال در تصوير ابتداي مطلب مي بينيد که يک قوري مجازي ميان اسپري و بطري حاوي مايع قرار گرفته است. شايد در نگاه اول اين نمايش تا حدودي مصنوعي و غير واقعي به نظر برسد، اما به خوبي قابليت هاي فناوري توسعه يافته توسط متخصصين دانشگاه آريزونا را به نمايش مي گذارد.

نکته جالب اينجاست که سرپست تيم توسعه يعني پروفسور «هونگ هوا» (Hong Hua) يکي از مشاوران ارشد کمپاني «Magic Leap» است. گرچه کمپاني مذکور از مدت ها قبل روي تکنولوژي هاي مرتبط با واقعيت افزوده کار کرده است، اما دکتر هوا مدعيست که اين پروژه جز استفاده از يکي از پتنت ها، کاملاً مستقل از برنامه هاي Magic Leap به اجرا گذاشته شده است. گرچه همين مسئله مي تواند منجر به همکاري گروه مذکور با کمپاني مورد نظر جهت توليد محصول نهايي شود.

گرچه تکنولوژي و نرم افزار مورد نياز براي توليد نسل تازه هدست هاي واقعيت افزوده با قابليت نمايش اشياي مجازي در پشت اشياي حقيقي مراحل توسعه نهايي خود را طي مي کند، اما هنوز با تعبيه آن درون هدست هاي فعلي فاصله بسياري داريم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است

ایسنا/لرستان رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر ناچیز است.

حجت‌الله احمدی پور هشتم اردیبهشت در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهر که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا همکاری و همدلی نیاز است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بین مردم هستند و مشکلات را می‌بینند، بیان کرد: این در حالیست که دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات با شورای شهر همکاری ندارند.

احمدی‌پور گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهایی نظیر استان مرکزی  ناچیز است و نیاز است این قانون بازنگری شود و ارزش افزوده به سرانه جمعیت تعلق گیرد.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: برنامه داریم برای روان‌سازی ترافیک چندین پل در شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: قبلا حقوق پرسنل فضای سبز و تنظیف شهرداری خرم‌آباد با تاخیر پرداخت می‌شد و در حال حاضر پرداخت حقوق آنان به روز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بادامکی: باید برابر آلومینیوم باتجربه‌تر بازی می‌کردیم/ پرتاب اشیاء از سمت هواداران حریف بود
  • علیرضا حقیقی از لیست مسعود شجاعی خط خورد
  • حرف‌های سیدجواد هاشمی درباره رپ کردنش