Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: کرد : یکی از مهمترین شاخصه های شهر نشینی با توجه به تراکم قابل توجه جمعیت در شهرها و به ویژه کلان شهری مانند تهران  انسان محور بودن آن است.

سالاری افزود : انسان محور بودن شهر یعنی مجموعه ای از تصمیم گیری ها و اقداماتی که منجر به تکریم انسان شود که متاسفانه کلان شهرهای ما به خصوص تهران بجای انسان محور بودن ماشین محور شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد : در حوزه پیاده راه سازی و پیاده راه ها وضعیت  بغرنجی داریم به طوری که در طول مسیر یک خیابان شاهد پستی بلندی های قابل توجهی هستیم که اگر مردم به آنها توجه نکنند ممکن است دچار آسیب دیدگی جدی شوند.

وی افزود : رعایت نکردن قانون و توجه نکردن به انسان در مدیریت شهری و همچنین عدم توجه جدی توسط شهرداری ها و ناظران ساخت و سازها به پیاده رو باعث وضعیت نامناسب معابر و پیاده روها در شهر شده است.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد : هر کسی براساس سلیقه و اراده خود و با یک متریال و کد ارتفاعی متفاوت پیاده رو ساخته است در صورتی که باید محور و مبنی طول خیابان و پیاده راه باشد و شخص سازنده باید ارتفاع حیاطش را براساس سطح خیابان ایجاد کند.

سالاری با اشاره به برنامه شورای پنجم شهر تهران برای حل معضل پیاده روها اظهار داشت: برنامه ما نظارت جدی بر اجرای مقررات شهرسازی و معماری و مقررات ملی ساختمان در فرآیند احداث ساختمان ها است.

وی تصریح کرد : برخی از تصمیمات اعضای شورای شهر صرفا مربوط به ساخت و ساز و بارگذاری نیست بلکه مرتبط با سیاست گذاری و اولویت های شورای پنجم است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد : در برنامه  پنج ساله سوم شهر تهران تلاش می کنیم نوع نگاه به کلان شهر تهران انسان محور شود تا بتوانیم آرام سازی را در مناطق و محلات شهر تهران بویژه مرکز شهر ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد : برای آرام سازی شهر باید از تردد بیش از حد اتومبیل ها به  خصوص خودروهای شخصی جلوگیری شود که لازمه آن توسعه حمل و نقل عمومی است .

سالاری خاطر نشان کرد : در دوره مدیریت قبلی نیز در بعضی نقاط تهران مثل مرکز شهر و برای نمونه خیابان 15 خرداد در خصوص پیاده راه سازی اقدامات خوبی انجام شده است .

انتهای پیام/

وضعیت نامناسب پیاده راه ها در تهران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مصطفی زینی‌وند، پس از پایان اولین نشست مشترک پلیس راهور تهران بزرگ و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، به توافقات و مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: هماهنگی و همکاری هر دو مجموعه پلیس راهور تهران بزرگ و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در راستای اجرای فعالیت‌های عمرانی از جمله؛ بهسازی معابر شهر تهران با انجام عملیات تراش و روکش آسفالت معابر علی‌الخصوص معابر بزرگراهی و تسریع در روند اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی فعال در سطح شهر از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

وی ادامه داد: پروژه احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) و تقاطع غیر همسطح در میدان فتح، پروژه احداث زیرگذر جنت آباد - بزرگراه شهید آبشناسان، پروژه احداث زیرگذر بزرگراه شهید حکیم، تقاطع بلوار تعاون، پروژه احداث تقاطع غیر همسطح در تلاقی بزرگراه‌های شهید نواب صفوی - شهید تندگویان، پروژه احداث دوربرگردان غیر همسطح بزرگراه شهید چمران- محدوده بوستان گفت‌وگو، پروژه احداث دسترسی بزرگراه شهید چمران به بزرگراه شهید همت به سمت غرب و… از جمله پروژه‌های عمرانی است که در دستورکار قرار دارد.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: لزوم رفع نقص پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب سطح شهر از موارد مهم این تعامل است و مقرر شده است که تمامی پروژه‌های عمرانی در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسد.

کد خبر 6086964

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد