Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@00:40:52 GMT

هزینه‌های سازش برای فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۳۹۹۲

در این سال‌ها رؤسای جمهور و وزرای خارجه آمریکا پای قراردادهای فوق را به عنوان ثضمین امضاء نموده‌اند؛ اما هیچگاه تعهدات خود و اسرائیل را عملی نکرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت: آمریکا طی 40 سال در 6 نوبت ضامن معاهده صلح اسرائیل با طرف‌های عربی و فلسطینی بوده و با بدعهدی‌، تجربه تاریخی سازش هزینه دارد را اثبات کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاهدات آمریکا با اعراب و فلسطینی‌ها
1)قرارداد 1979کمپ دیوید، اجرای قطعنامه‌های 242 و 338 شورای امنیت و عقب نشینی از جولان، بیت‌المقدس
2)قرارداد غزه-اریحا (اسلو 1) در 1993 برای تشکیل دولت فلسطین با مرکزیت بیت‌المقدس در کرانه غربی و غزه
3)قرارداد 1995 اسلو 2 با تاکید بر عقب نشینی اسرائیل از مراکز شهرهای نابلس، جنین، طولکرم، رام الله و...
4)توافق صلح مریلند در 1998 با حضور بیل کلینتون و تعهد اسرائیل برای عقب نشینی از 13% کرانه باختری و...
5)قرارداد وای ریو 1998 برای آزادی 750 اسیر فلسطینی و عقب نشینی از کرانه باختری و...
6)قرارداد شرم‌اشیخ 1999 تاکید عفب نشینی از کرانه که منجر به اشغال کامل فلسطین گردید.

در این سال‌ها رؤسای جمهور و وزرای خارجه آمریکا پای قراردادهای فوق را به عنوان ثضمین امضاء نموده‌اند؛ اما هیچگاه تعهدات خود و اسرائیل را عملی نکرده‌اند. با تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نافی تمام تعهدات قبلی آمریکا و نادیده‌انگاری همه مطالبات فلسطینان است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین با برپایی تجمعی باشکوه از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، از آنها حمایت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان قزوین در جهت حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل ظهر امروز تجمعی خودجوشی را در دانشگاه فنی شهید بابایی برگزار کردند.

دانشجویان ضمن حمایت قاطع از اقدامات جبهۀ مقاومت و مردم مظلوم فلسطین بار دیگر از رژیم غاصب صهیونیستی و هم پیمانانش اعلام انزجار کردند.

دانشجویان قزوینی با گرایش‌ها و رشته‌های مختلف همه با هم یک صدا شعار «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «دانشجو بیدار است، از ظلم بیزار است» و «شرارت اسرائیل، زیره سره آمریکاست» را فریاد می‌زدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنایه شاهکار طنز پرداز مشهور به دولت آمریکا | عکس
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • غرب بدون روتوش
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا