Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن تشریح آمار پایش واحدهای صنعتی، خدماتی و درمانی شهر تهران از صدور ۱۶۱ اخطاریه آلودگی هوا برای واحدهای صنعتی و ۴۳ اخطاریه آلودگی هوا برای واحدهای خدماتی خبر داد.

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پایش واحدهای صنعتی، خدماتی و درمانی شهر تهران اظهار کرد:از اردیبهشت ماه تاکنون حدود ۱۳۶۴ واحد پایش شده است که ۶۶۳ اخطاریه برای ۵۱۸ واحد صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی واحدهای آلاینده از اردیبهشت ماه تاکنون دو اخطاریه دریافت کرده‌اند، تاکید کرد: چنانچه واحدها به اخطاریه دوم زیست‌محیطی بی‌توجهی کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: ۶۶۳ اخطاریه صادر شده در زمینه آلودگی هوا، آب، مدیریت پسماند و آلودگی صوتی بوده است و برای برخی واحدهایی که چندین مشکل زیست محیطی داشتند یک اخطاریه صادر و تمامی موارد در آن آورده شده است.

بازگیر با اشاره به اینکه ۱۶۱ واحد صنعتی از اردیبهشت ماه تاکنون به دلیل آلودگی هوا اخطاریه دریافت کرده‌اند، گفت: ۱۷۴ واحد صنعتی به دلیل مشکلات فضای سبز و ۱۶۲ واحد به دلیل ضوابط استقرار اخطاریه دریافت کرده‌اند همچنین ۱۸۸ واحد صنعتی نیز مشکل مدیریت پسماند داشتند و ۱۰ واحد دیگر نیز مشکل آلودگی صوتی که برای تمامی آن‌ها نیز اخطاریه صادر و مهلت داده شد که رفع آلایندگی کنند.

وی افزود: از واحدهای خدماتی نیز ۴۳ اخطاریه آلودگی هوا و ۱۴۶ واحد اخطاریه آلودگی آب دریافت کردند. برای ۱۰۶ واحد خدماتی نیز به دلیل مشکلات مدیریت پسماند و ۸۲ واحد نیز به دلیل مشکلات فضای سبز اخطاریه صادر شده است.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه از اردیبهشت ماه تاکنون ۷۰ پرونده زیست‌محیطی در مراجع قضایی پیگیری شده‌ است، اظهار کرد: واحدهای خدماتی، درمانی و صنعتی بر اساس قانون هوای پاک موظف هستند که ۱۰ درصد از فضای خود را درختکاری کنند تا بتوانند اندکی از آلودگی را جبران کنند.

بازگیر درباره پایش واحدهای درمانی شهر تهران توضیح داد: ۸۶ واحد درمانی به دلیل آلودگی هوا و ۶۷ واحد به دلیل مدیریت پسماند اخطاریه دریافت کرده‌اند همچنین تعداد ۲۹ واحد به دلیل عدم اختصاص ۱۰ درصد از فضای خود به فضای سبز و دو واحد دیگر به دلیل آلودگی صوتی اخطاریه آلایندگی گرفته‌اند.

وی درباره ضوابط استقرار صنایع در شهر تهران اظهار کرد: براساس قانون جدید هوای پاک، واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس در شهر تهران پس از شناسایی و دریافت اخطاریه باید برنامه زمان‌بندی جابه جایی خود را به اداره محیط زیست تحویل دهند. وزارت صنعت نیز دراین‌باره قول همکاری داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی

امیدرضا تونی افزود: این افراد که شامل اشخاص حقیقی و حقوقی بودند طی فوردین ماه گذشته با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رای محکومیت در این زمینه صادر شد.

وی بیان کرد: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماند‌های بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام به محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل و تا حصول نتایج پرونده‌های مذکور توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

تونی در ادامه افزود: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، استفاده‌ی غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ی خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

وی اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز در حال تحدید است و هم در حال تهدیدشدن؛ رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده است و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد