Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  در درگیریهای روز پنج شنبه فلسطینیان با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری 20 فلسطینی زخمی شدند.
به گزارش تلویزیون فرانس 24، تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره تغییر وضعیت شهر قدس در کشورهای اسلامی همچون مصر، پاکستان، ترکیه و اردن واکنشهای اعتراضی زیادی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن این اعتراضات به درگیری فلسطینیان با نیروهای امنیتی اسرائیل و زخمی شدن 20 نفر از تظاهر کنندگان منجر شد.
گزارشگر شبکه از رام الله گزارش داد: خشم معترضان هنوز خیلی شدت نگرفته است با وجود این روز پنج شنبه در بیت الحم درگیریهایی بین فلسطینیان و نیروهای امنیتی اسرائیل روی داد. پرتاب سنگ در برابر ماشینهای آبپاش و گاز اشک آور.
یکی از جوانان فلسطینی می گوید:« ما چیزی برای از دست دادن نداریم، برای همین نباید دست روی دست بگذاریم ، بنشینیم و نگاه کنیم که قدس را از ما بگیرند. اگر انتفاضه دیگری آغاز شود، انتفاضه متفاوتی خواهد بود، اعتصاب همه جا را فرا می گیرد و همه، اعم از ما و اسرائیلی ها، آسیب می بینند».
همین جو در خیابانهای رام الله هم حکمفرماست. رهبر حماس خواهان یک قیام گسترده مردمی شده و آن را «انتفاضه آزادی قدس» نامگذاری کرده است، چیزی که این فلسطینیان می گویند خود را آماده آن کرده اند.
دختری فلسطینی (در رام الله)که صورتش را با چفیه ای قرمز پوشانده می گوید: « کاری که ترامپ کرد کاملا نادرست است، ما به سوی یک انتفاضه پیش می رویم، آنها نباید پایتخت فلسطین را بگیرند، این شهر هرگز پایتخت اسرائیل نخواهد شد».
دختر دیگری می گوید:« ما می خواهیم مثل همه زندگی کنیم، ما به یک پایتخت و صلح نیاز داریم، این آنها هستند که مشکل به وجود می آورند، نه فلسطینان».
در شرق شهر قدس هم تعدادی از زنان فلسطینی درحالی که پرچم فلسطین را در دست داشتند در برابر کنسولگری سابق آمریکا که توسط نظامیان اسرائیلی حفاظت می شود، تجمع و یک چفیه را که نماد فلسطینیان است در دیوار این ساختمان آویزان کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست

حماس در عملیاتی غافل‌گیرکننده در جنوب فلسطین اشغالی یک مقر فرماندهیِ تازه‌تأسیس برای بمباران رفح را هدف قرار داد و دست‌کم ۳ نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • حزب الله: با پهپادهای انتحاری المطله را هدف قرار دادیم
  • ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان شرق رفح را آغاز کرد
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • عملیات ترکیبی رزمندگان فلسطینی در نبرد ۱۵ ساعته با اشغالگران
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی