Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@03:23:29 GMT

دقیق ترین نقشه جغرافیایی جهان را مشاهده کنید

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۶۷۳۵

دقیق ترین نقشه جغرافیایی جهان را مشاهده کنید

به گزارش زوزمیت، برای سالیان سال، از دوران کودکی تا امروز، همه‌ی ما یک نقشه را به عنوان نقشه‌ی جهان استفاده می‌کردیم. «مرکاتور» (Mercator) نام نقشه‌ای است که در قرن ۱۶ توسط جغرافی‌دانی به همین نام ترسیم شد و تاکنون نیز به عنوان بهترین و محبوب‌ترین نقشه‌ جغرافیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود این نقشه کم و بیش ایرادات کوچک و بزرگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال مناطقی مانند گرینلند، قطب جنوب و آفریقا از جمله مواردی هستند که کم و کاستی برای نمایش موقعیت آن‌ها وجود دارد. این ایرادات جزئی به واسطه‌ی دو بعدی بودن نقشه است؛ چراکه نمی‌توان به صورت دقیق در طول و عرض این نقشه را تهیه کرد.

حال پس از گذشت ۵ قرن، «هاجیمه ناروکاوا» (Hajime Narukawa) فارغ‌التحصیل دانشگاه توکیو، به مدت ۶ سال برای تهیه‌ی نقشه‌ای دقیق‌تر فعالیت کرد تا بالاخره توانست به بهترین حالت آن برسد. نقشه‌ی جهان‌نمای ناروکاوا که «آتاگرف» (AuthaGraph) نام دارد، در سال ۲۰۱۰ به اتمام رسید و جایزه‌ی برتر طراحی ژاپن را در مسابقات طراحان این کشور از میان هزاران اختراع دیگر از آن خود کرد.

ناروکاوا توانست در صفحه‌ای دو بعدی محل قرارگیری مناطق و قاره‌ها را نسبت به یکدیگر به طور نسبی و بهتری رسم کند تا فواصل و موقعیت‌های دقیق‌تر و واقعی‌تری در آن رعایت شود.

بر اساس توصیف طراحان برتر ژاپن، این نقشه موقعیت قاره‌ها، اقیانوس‌ها و قطب‌ها را به دقیق‌ترین شکل ممکن نشان داده است.

از طرفی این نقشه‌ی مسطح می‌تواند هم در کره و هم در  چندضلعی‌های مختلف جای داده شود.

در ادامه توضیحات تکمیلی، مانند در نظر گرفتن تغییرات جوی و مسیرهای هواپیماها، در ویدیویی فراهم آورده شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم

فران تورس که در پایان دیدار رئال مادرید و بارسلونا به شدت از شکست ال‌کلاسیکو ناراحت بود، به طور اتفاقی با این ضربه یکی از هواداران رئال مادرید را هدف گرفت.

دانلود (0.9MB)

دیگر خبرها

  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • ساعت دقیق بازی ایران و قرقیزستان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
  • پرتاب اوت های دقیق و دیدنی پراتاما آرهان، بازیکن جوان تیم ملی اندونزی / فیلم