Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حرکت نابکارانه ای که رئیس جمهوری ملعون آمریکا راه انداخت و قدس قبله اول مسلمانان را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و پایگاه قدرت اشغالگران اعلام کرد چاه و چاله هلاک آوری است که صهیونیسم و استکبار جهانی برای خود ساخت و پرداخت.

به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: هر چقدر که می خواستیم جنایات و دشمنی آمریکا در حق دین و پیامبر اسلام (ص) را برای دنیای اسلام و مسلمانان جهان اثبات کنیم نمی توانستیم به تاثیرگذاری این عملی که آمریکا انجام داد، انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کسی که نفرت خود را در دل 2 میلیارد مسلمان ایجاد کند معلوم است که عاجز شده است، افزود: مقام معظم رهبری 2 روز قبل فرمودند با این کار سقوط اسرائیل زودتر از 25 سال خواهد بود.
وی گفت: آمریکا بعد از اینکه عربها را به میدان مذاکره آورد و بعد از 40 سال ادامه این مذاکرات که اصل نخست آن این بود تا قدس به قداست خود باقی باشد و پایتخت اسرائیل نشود اما آمریکا و اسرائیل فاتحه همه چیز را خواندند و علی رغم مذاکرات 40 ساله، این کار را کردند.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: آمریکا ثابت کرد در راس همه عداوتها با قرآن و پیامبر(ص) است و قبله اول مسلمین را در اشغال یک مشت یهودی ناپاک نجس العین به عنوان پایتخت می شناسد با این شرایط به اینها چشم داشتن و امید داشتن خیانت به پیامبر اکرم(ص) است.
وی با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت گفت: پشت این انقلاب قدرت دیگری است؛ این حرکتها، حوادث و ایستادگی ها در جریان حرکت غیبی آسمانی است که بزودی در دنیا ظاهر می شود و باید این را معتقد بود و باور کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: خنثی شدن توطئه عربستان در خصوص استعفای نخست وزیر لبنان و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، شکست حاکمیت داعش در 30 آبان که با دلاوری های سردار سلیمانی و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب حاصل شد و کشته شدن مزدور نابکار سعودی علی عبدالله صالح همه نشانگر سرانگشت هدایت غیبی امام زمان(عج) است.
آیت الله علم الهدی گفت: ما فقط مقاومت کردیم و 'اشداء علی الکفار' بودیم و مزد ما این بود که در فاصله یک ماه با سرانگشت حجت خدا این پیروزی های بزرگ نصیب ما شد.

*رفاه طلبی ابزار ولایت شیطان است
امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود در تفسیر آیه 63 سوره نحل گفت: خدا در این آیه به نام خود قسم می خورد و در موارد معدودی است که خدا در قرآن به نام خود قسم می خورد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: قسم خوردن خدا در این آیه به خاطر نزول انبیا و کتب نسبت به امت های قبل نیست بلکه تاکید می کند خداوند متعال وقتی یک رسالت و هدایتی برای یک جامعه نازل می کند شیطان به تکاپو می افتد و مانع ارشاد مردم می شود و مردم باید این را موضوع باور کنند.
وی اظهار کرد: مقاومت در برابر انقلاب و تحول جزو زینت گری و آرایش گری های شیطان است زیرا وقتی جریان های نکبت اطراف زندگی بشر را گرفت، چاپیدن، خوردن و تجاوز یک عده قدرتمند، زورمند و زرمند نسبت به قشر آسیب پذیر متداول می شود.
وی با بیان اینکه اگر جامعه متحول شود و سلطه زرمندان برداشته شود سلطه شیطان هم برداشته می شود، افزود: عیش و نوش، رفاه طلبی و بهره برداری بیشتر از امکانات مادی، همه ابزار ولایت شیطان است.
امام جمعه مشهد ادامه داد: وقتی پیامبر(ص) می گوید خدا را بپرستید و مردم هم قبول کنند دیگر شیطان کاره ای نخواهد بود همچنین شیطان در برابر مردم قانعی که در برابر مشکلات حاضر به همکاری با او نمی شوند، بیکاره و منزوی است و کار او این است که جلو تحول را بگیرد.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه نردبان صعود شیطان در توسعه و اعتلای جریانات شیطانی اش زورمندان، پولدارها، عیاش ها و رفاه طلبان هستند، اظهار کرد: آنهایی که شیطان کفر، شرک، فسق و فجور آنها را آرایش می دهد در دنیا ارباب آنها شیطان است و آنها برده شیطان هستند و بعد از دنیا هم برای آنها عذاب دردناک است.
در پایان مراسم نماز جمعه امروز نمازگزاران با شرکت در یک راهپیمایی و قرائت قطعنامه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را محکوم کردند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد

وب‌سایت آمریکایی «آکسیوس» فاش کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در مورد ممانعت از صدور حکم بازداشت مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان کیفری بین‌الملل درخواست کمک کرد.

به گزارش ایسنا، این وب‌سایت آمریکایی اعلام کرد که درخواست نتانیاهو در جریان گفتگوی تلفنی که دو طرف عصر روز یکشنبه با هم داشتند، مطرح شد و نتانیاهو خواستار ممانعت از صدور حکم‌های بازداشتی شد که شخص او و یا وزیر جنگ کابینه‌اش و یا رئیس ستاد کل ارتش این رژیم را هدف قرار می‌دهند.

آکسیوس در گزارش دیگری اعلام کرد اعضای کنگره آمریکا از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به دادگاه لاهه درخصوص صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات صهیونیستی هشدار داده و آن را تهدید کردند که چنین اقدامی با پاسخ آمریکا مواجه خواهد شد.

آمریکا مخالفت خود را با تحقیقات این دادگاه درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ابراز کرد و «کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «موضعگیری واشنگتن در مورد تحقیقات دادگاه لاهه کاملاً روشن است و ما آن را تایید نمی‌کنیم و باور نداریم که این تحقیقات در دایره اختیارات آن باشد.»

دیوان بین‌المللی دادگستری ۲۶ ژانویه گذشته از رژیم صهیونیستی خواست اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه و توقف تحریک مستقیم به ارتکاب چنین جنایتی در پیش بگیرد.

همچنین این دادگاه از تل آویو خواست پس از یک ماه از زمان برگزاری جلسه، گزارشی از عملکرد خود در این خصوص به دادگاه ارائه کرده و تمام قدامات فوری لازم برای حمایت از فلسطینی‌ها در غزه را در پیش بگیرد، اما رژیم صهیونیستی به هیچ یک از این توصیه‌ها پایبند نبود و اکنون برای هفتمین ماه پیاپی به حملات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد.

همچنین دو منبع به خبرگزاری «رویترز» گفتند که دادستان‌هایی از دادگاه لاهه با تعدادی از نیرو‌های فعال در دو تا از بزرگترین بیمارستان‌های نوار غزه مصاحبه‌های انجام دادند که این به منزله اولین تایید گفتگوی بازپرسان دادگاه با نیرو‌های امدادی درخصوص جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی است که رژیم صهیونیستی از احتمال صدور حکم‌های بازداشت از سوی این دادگاه ابراز نگرانی کرده است.

این دو منبع که خواستند نامشان فاش نشود، در ادامه اظهار کردند که بازپرسان دادگاه، گزارش‌های کارمندان فعال در بیمارستان‌های الشفاء و ناصر در خان‌یونس را دریافت و جمع‌آوری کردند.

یکی از این دو منبع گفت، برخی از اتفاقاتی که در این بیمارستان‌ها رخ داده، بخشی از تحقیقی است که دادگاه در حال حاضر روی پرونده‌های کیفری متهمان به ارتکاب جنایات جنگی و دیگر جنایات ضد بشری و نیز نسل کشی و جنگ در حال انجام است.

روزنامه عبری زبان «معاریو» به نقل از برخی منابع آگاه نوشت، نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت خودش از سوی دادگاه لاهه هراسان و مضطرب است.

نتانیاهو روز یکشنبه با حمله شدید به دادگاه لاهه مدعی شد حکم‌های این دادگاه هرگز تاثیری بر عملکرد «اسرائیل» نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند