Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - به دنبال تصمیم رییس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس، رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) تدابیر امنیتی را در قدس و شهرکهای اطراف آن تشدید کرد .

به گزارش پایگاه خبری 'فلسطین الیوم'، نظامیان رژیم صهیونیستی از نخستین ساعات اولیه صبح امروز با استقرار در ورودی های اصلی 'مسجد الاقصی'، اقدام به بازرسی و گرفتن کارت شناسایی فلسطینیانی که قصد ورود به ین مسجد را داشتند، کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رژیم اشغالگر قدس که از خشم فلسطینیان نسبت به فرمان ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نگران است، تدابیر امنیتی شدیدی را در این شهر به اجرا گذاشته است .
این در حالی است که نیروهای ملی و اسلامی فلسطین با اعلام اعتصاب سراسری و راهپیمایی گسترده فعالیت های تجاری و آموزشی در قدس را تعطیل کردند .
فعالان شبکه های اجتماعی نیز اقدام به برپایی کمپین های اعتراض آمیز کرده اند و خواهان برگزاری تجمع فلسطینیان در اطراف 'باب العامود' یکی از دروازه های شهر قدیمی قدس شدند.
همچنین نیروهای فلسطینی با اعلام اعتصاب سراسری از آغاز انتفاضه مردمی علیه فرمان دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس با پایتختی رژیم صهیونیستی خبر داده اند.
بیانیه مشترک نیروهای ملی - اسلامی فلسطین خواستار اعتصاب سراسری و راهپیمایی گسترده در شهر قدس پایتخت ابدی فلسطین شده است .
'دار الافتای' مصر نیز دیشب با گشودن صفحه ای در شبکه های اجتماعی، کمپین حمایت از شعار 'قدس پایتخت فلسطین' را اعلام کرده است .
'شوقی علام' مفتی مصر در تماس تلفنی با 'محمد حسین' مفتی فلسطین با اعلام مخالفت با فرمان انتقال سفارت آمریکا به قدس توسط ترامپ، بر همبستگی و حمایت مصر از مردم فلسطین در شرایط حساس کنونی، تاکید کرد.
به دنبال تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به این مکان مقدس، درگیریها در سرزمینهای اشغالی شدت گرفته است .
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود، با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند، اما دونالد ترامپ بر اساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مصوبه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را اجرا می کند.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس بر اساس قطعنامه های سازمان ملل، اراضی اشغال شده محسوب می گردد. اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر فلسطین، نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
خاورم** 1453**1651
مترجم: امنه دهقان-انتشاردهنده:مسعودجعفریان
https://paltoday.ps/ar/post/312114/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

۱۷ کشور در بیانیه‌ای درباره نوار غزه بدون اشاره به جنایات‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بدون درخواست از این رژیم برای توقف جنگ خود، تلاش کردند که مقاومت فلسطین را به عقب نشینی وادارند.

به گزارش مشرق و به نقل از از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید امروز پنجشنبه اعلام کرد که سران این ۱۸ کشور در بیانیه‌ مشترکی از جنبش حماس خواستند تا اسیران صهیونیست را که در نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه نگهداری می شوند، فوری آزاد کند.

این بیانیه بدون هرگونه اشاره ای به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی و مجروح و مفقود شدن بیش از ۸۵ هزار فلسطینی بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ربودن و اسیر کردن بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن توسط نظامیان این رژیم، از آنچه "نگرانی بین المللی" درباره سرنوشت اسیران صهیونیست در نوار غزه خواند، سخن گفت.

این بیانیه همچنین تلاش کرد تا با حمایت ضمنی از رژیم صهیونیستی، هرگونه آتش بس و توقف جنگ این رژیم علیه نوار غزه را منوط به آزادی اسیران صهیونیست کند و خواست های مشروع مقاومت فلسطین مبنی بر خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، رفح کامل محاصره و تضمین بازسازی نوار غزه را به عنوان پیش شرط مبادله اسیران، نادیده بگیرد.

این کشورها در همین راستا در بیانیه خود توافق مبادله اسیران را به عنوان پیش شرط مطرح کرده و آوردند: توافق روی میز برای آزادی اسرا، آتش‌بس فوری و طولانی‌مدت در غزه را (در مرحله بعدی) به همراه خواهد داشت که افزایش کمک‌های بشردوستانه ضروری اضافی را در سراسر غزه تسهیل می‌کند و منجر به پایان خصومت‌ها می‌شود.

کشورهای فرانسه، انگلیس، آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، آلمان، مجارستان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا و تایلند به سرکردگی آمریکا این بیانیه را امضا کرده اند.

درخواست یکجانبه این کشورها از حماس برای آزادی فوری اسیران صهیونیست درحالی مطرح شده است که پیش از این مقامات مختلف سیاسی و نظامی مقاومت فلسطین و جنبش حماس هرگونه آزادی این اسیران را در گرو آتش بس دائمی در نوار غزه، خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی از این منطقه و رفح محاصره و تضمین بازسازی آن دانسته اند.

دیگر خبرها

  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • تشدید موج اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در دوسالانه هنر ونیز
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد