Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – ژاپن قصد دارد برای مقابله با تهدید نظامی کره شمالی، موشک های هوا به زمین خریداری کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اتسونوری اونودرا» وزیر دفاع ژاپن امروز جمعه اعلام کرد که ژاپن درنظر دارد برای سال آینده مالی، بودجه ای ویژه به منظور خرید موشک های کروز دوربرد که در جنگنده ها کاربرد دارد، درخواست کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به اعلام رسانه های ژاپنی، وزارت دفاع این کشور می خواهد از شرکت های آمریکایی موشک های دوربرد JASSM و LRASM خریداری کند. این موشک ها حدود نهصد کیلومتر برد دارند.
ژاپن همچنین درنظر دارد از شرکت نروژی «کونگزبرگ»، «موشک های حمله مشترک» بخرد. این موشک ها حدود پانصد کیلومتر برد دارند.
انتظار می رود این تصمیم، جنجال هایی را در توکیو به دنبال داشته باشد. طبق قانون اساسی ژاپن، این کشور صرفا سیاستی دفاعی دارد و نمی تواند از زور به عنوان ابزاری برای حل مناقشه های بین المللی استفاده کند. وزیر دفاع ژاپن گفت کشورش همچنان به این سیاست پایبند خواهد بود.
سیاست نظامی ژاپن محدود به نیروهای موسوم به دفاع از خود است. این کشور براساس اتحاد نظامی آمریکا - ژاپن برای دفاع از خود، به شدت به آمریکا اتکا دارد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دوران مبارزات انتخاباتی گفته بود که متحدانی مانند ژاپن باید اقدامات بیشتری برای دفاع از خود انجام دهند.
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هفته جاری در پارلمان گفت که آزمایش های موشکی کره شمالی «تهدیدی قریب الوقوع» علیه ژاپن است.
شبک**9423**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی شیرازی پیش از ظهر دوشنبه در همایش حکمت مطهر و تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: قزوین برگ برنده هایی دارد که در کمتر استانی وجود دارد و برخی از آنها در هیچ استانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر همه هستی خود را پای این شهدا بریزیم کم است، افزود: شهید لشگری شهید وارسته ای است که دوران بسیار سختی را گذراند و بیشترین دوران اسارت را طی کرد اما هرگز از هدف و آرمان خود دست برنداشت.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار کرد: اگر با شهدا زندگی کنیم حیات داریم. مکتب ما مکتب شهادت است و مربی ما شهدا هستند.

وی تاکید کرد: اگر آنچه را که امامین انقلاب ترسیم کردند در همان مسیر قدم به قدم پشت سر ولایت حرکت می کردیم امروز قله ها را بسیار جلوتر فتح کرده بودیم هر چند نیروهای مسلح به این وظیفه به خوبی عمل کردند.

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه افتخار نیروهای مسلح ما این است که تدابیر ولایت را عمل می کنند، اضافه کرد: در بحث موشک و ساخت و بُرد موشک و در تجهیز موشک نقطه زن گام به گام مسیر ولایت را طی کردیم تا به این نقطه رسیدیم.

وی اضافه کرد: امروز موشک شهاب قدیمی شده و موشک های دقیقی همچون خرمشهر و حاج قاسم سلیمانی داریم اما در جنگ اسراییل به کار نبردیم بلکه آنچه به کار برده شد بخش کوچکی از استعداد و توان نظامی ما بود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: هر جا در مسیر مکتب ولایت حرکت کردیم به نتیجه رسیدیم. امروز در کشور در شرایطی از امنیت به سر می بریم که نگرانی بابت این مولفه مهم وجود ندارد چرا که خداوند چنان صحنه سازی کرد که ما برای انتقام از آنچه در کنسولگری ایران در سوریه اتفاقاً افتاد و برای انتقام از حرکت احمقانه دشمن، موشک ها را بر سر اسرائیل سرازیر کردیم.

حجت الاسلام شیرازی یادآور شد: امروز خیابان های اروپا صحنه حضور میلیونی مردم در مقابله با استکبار جهانی است و این تصمیم خداست و هرجا با خدا بودیم خدا ما را یاری کرد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه با اشاره به روز عقیدتی، معلم و روز شهید مطهری تصریح کرد: معلمی شغل اولیا و انبیا و شهداست. همه شهدا تربیت کننده جامعه هستند و مسیر اتصال به خدا را نشان می دهند.

وی در ادامه راه شهدا را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: اگر شهدا نبودند امروز نظام و اسلام وجود نداشت و مشخص نبود امروز تحت چه پرچمی حرکت می کردیم. لذا باید ببینیم چقدر با شهدا مانوس هستیم.

کد خبر 6092246

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است