Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@13:17:36 GMT

پرسپولیس چگونه از آتش طارمی گذشت ؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۰۶۱۹

پرسپولیس چگونه از آتش طارمی گذشت ؟

این داستان عبور پرسپولیس از غیبت مهدی طارمی است؛ بازیکن برتر دو فصل گذشته فوتبال ایران که غیبتش در تیم صدرنشین خیلی به ندرت حس شد !

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از ۷۲ ساعت پیش از آن بازی کابوس وار الهلال-پرسپولیس، خبر محرومیت ۴ ماهه مهدی طارمی‌منتشر شد. یعنی درست زمانی که اعضای تیم پرسپولیس داشتند چمدان هایشان را میبستند تا برای پرواز تهران-دبی آماده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 در همان دقایق بود که نزدیکان برانکو به او تلفن میزدند تا خبر مهم را بهش بدهند؛ "رئیس، خودت را برای بازی بدون بهترین مهاجم ات اماده کن." در آن بازی خاص، منشا و علیپور از کم اثرترین بازیکنان پرپشولیس بودند. و نتیجه نهایی: ۴ بر صفر. چه نگرانی بزرگی برای هواداران پرسپولیس و هواداران تیم؛ "حالا بدون طارمی چه خواهد شد؟" اما سیستم ایمنی‌ پیکره پرسپولیس داشت خودش را اماده چالش بزرگ میکرد. منشا و علیپور از همان بازی اول پس از بخت به الهلال، نشان دادند که اماده جبران خلا ایجاد شده هستند.


فردای برد سه گله در ااواز مقابل آبی های اهواز، برانکو به دستیارانش گفت: "کم کم نگرانی دارد برطرف میشود. دیدید که هم منشا بیشتر از بایهای قبلی در دوئل ها و جنگ های تن به تن شرکت کرد و هم علیپور زمان بیشتری در محوطه جریمه بود و دو گل زد. بله با این زوج میتوانیم ادامه دهیم." اشاره برانکو به چه نکته یی بود؟ اینکه منشا در اوایل فصل و به خصوص در بازی رفت با الهلال، چندان در جنگ های یک مقابل یک شرکت نمیکرد و علیپور هم که عادت کرده بود به طارمی سرویس بدهد و برای او بدود، زیاد برای زدن ضربه آخر تقلا نمیکرد. اما زمان؛ بله زمان لازم بود تا منشا و علیپور هر دو بفهمند که باید در نبود طارمی استیل بازیشان را تغییر بدهند.


علیپور خیلی زود ضرورت تغییر را فهمید و فهمید که باید کمتر در فضای بین خط دفاع و میانی حریف بدود و باید مثل طارمی‌کار حمله را مهندسی کند، نه فقط کارگری. علیپور فهمید که حالا دیگر نباید فقط به یکی مثل طارمی سرویس بدهد بلکه باید از سرویسی که دیگر نیروها بهش میدهند، استفاده نهایی را بکند و توپ را به تور برساند. راستی بیایید مرور کنیم؛ علیپور پس از محرومیت طارمی، در اهواز دو گل به استقلال خوزستان زد، در دربی پنالتی گرفت و پنالتی را گل کرد، دو گل به سایپا زد، دروازه رشید مظاهری را باز کرد و در رشت  با یک بعل پای مطمئن باعث شد کل‌ اعضای وتیم در اتوبوس رشت به تهران، ۵ ساعت خوشحال باشند.


 این داستان مهاجمی است که به موقع فهمید همیشه نباید درخط حمله کارگری کند و به یک گلزن سرویس بدهد بلکه‌خودش هم توان مهندسی کردن و به نتیجه رساندن زحمات تیم را دارد؛ داستان مهاجمی که تازه اول راه است و امیدوار به اینکه در فهرست ۳۵ نفره تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۱۸ جا داشته باشد.


حمید ابراهیمی

مهدی طارمی علی علیپور پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی پس از ۴ سال حضور در تیم فوتبال پورتو و با توجه به عملکرد خوبی که از خود نشان داد مورد توجه سران باشگاه اینتر ایتالیا قرار گرفت و با توجه به اینکه قرارداد او با باشگاه پورتو پرتغال تا پایان فصل جاری اعتبار دارد این بازیکن در نقل و انتقالات تابستانی رسماً راهی اینتر می‌شود.

«پیرو آسیلیو» مدیر ورزشی باشگاه اینتر در جدیدترین اظهارات خود پیرامون فعالیت‌های نقل و انتقالاتی این باشگاه در پایان فصل، اظهار داشت: ما در فصل آینده ۴ مهاجم خواهیم داشت و اینکه گفته می‌شود ۵ مهاجم در اینتر حضور خواهند داشت، صحت ندارد.

او ادامه داد: «جاشوا زیرکزی» و «آلبرت گوموندسون» دو بازیکن باکیفیت عالی هستند اما به این معنی نیست که ما آنها را خواهیم خرید. مهاجم جدید اینتر (مهدی طارمی) قبلاً به توافق نهایی با ما دست یافته است.

لازم به ذکر است پس از سردار آزمون که در عضویت تیم رم ایتالیا قرار دارد، مهدی طارمی دومین بازیکن حال حاضر تیم ملی ایران است که به زودی راهی یک باشگاه مطرح ایتالیایی خواهد شد.

کد خبر 6091863

دیگر خبرها

  • حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!
  • اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند
  • طارمی با گل و پاس گل بیرون رفت!
  • سردار به سبک طارمی پنالتی گرفت! (فیلم)
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • خبر جدید و لو رفته درباره طارمی
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک
  • توافق ۲ ساله اینتر با طارمی
  • شب کم فروغ علیپور برای ژیل ویسنته مقابل اروکا
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....