Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-گینگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین، برای دومین بار امروز (جمعه) در نشست مطبوعاتی خود در پکن در جمع خبرنگاران تاکید کرد کشورش خواستار تنش ها در خاورمیانه نیست و حقوق مشروع فلسطینی ها را به رسمیت می شناسد.سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد مساله بیت المقدس یک موضوع بسیار حساس است که هیچکس نباید با آن بسادگی برخورد کند و باید در قبال صلح و ثبات خاورمیانه مسئولانه رفتار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: چین از همه جوانب ذی ربط می خواهد مذاکرات صلح را به پیش سوق داده و به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه چین، پکن از ایجاد دولت مستقل و دارای حق حاکمیت کامل فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 میلادی و پایتختی بیت المقدس شرقی حمایت می کند.

گینگ با اشاره به اینکه وضعیت بیت المقدس یکی از مسائل مهم مورد اختلاف فلسطین و اسرائیل است گفت: حل این مشکل از طریق گفت و گو، نیازمند هماهنگی های جهانی و بین المللی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین از سرگیری مذاکرات فلسطین و اسرائیل برای صلح و ثبات منطقه ای را خواستار شد.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در این قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است و در آن ها هرگز قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته نشده است.

اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده های بین المللی است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند

پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی به علت حوادث قبل از جنگ غزه، از سوی آمریکل ناقض حقوق بشر شناخته شدند.

به گزارش میزان، طبق گزارش تایمز اسرائیل و بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا پنج واحد از ارتش اسرائیل مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه شناخته شدند.

بر این اساس حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این راستا مدعی شده است که چهار واحد از آن‌ها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگو‌ها در اینباره ادامه دارد.

گفتنی است این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است.  

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم