Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - «شي جين پينگ» رئيس جمهوري چين از کشورهاي جهان به خصوص کشورهاي توسعه يافته خواست روند رشد حقوق بشر در کشورهاي در حال توسعه را مورد احترام قرار دهند.
«شي جين پينگ» رئيس جمهوري چين در پيامي به همايش بين المللي حقوق بشر که از روز پنجشنبه در پکن آغاز به کار کرد آورده است، جامعه بين المللي بايد به حقوق بشري که برخاسته از نظام مردمي کشورهاي در حال رشد است ، احترام بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين پيام خاطر نشان شده است کشورهاي در حال توسعه به مسائل مختلف چون عدالت ، مساوات ، برابري و شفافيت پايبند هستند و اين مسائل را در فرآيند رشد حقوق بشر مراعات مي کنند.
رئيس جمهوري چين در پيام خود به اين همايش که با موضوع ارتقاي حقوق بشر در کشورهاي در حال رشد برگزارشد، تکميل فرآيند حقوق بشر را با اين هدف که همه به طور کامل از آن بهره مند باشند يک ايده آل و آرمان توصيف کرده است.
درخواست رئيس جمهوري چين از کشورهاي توسعه يافته براي محترم شمردن رشد حقوق بشر در کشورهاي در حال توسعه، مي تواند انتقادي غير مستقيم از دولت هاي غربي به خصوص آمريکا باشد که همواره چين را به نقض وعدم رعايت حقوق بشر در اين کشور متهم مي کنند.
ازسخنان «شي جين پينگ» اين گونه برداشت مي شود که وي انتظار دارد تا کشورهاي غربي با کنار گذاشتن سياست استفاده ابزاري از مسئله حقوق بشر و متهم کردن ديگر کشورها به نقض اين حقوق و ناديده گرفتن تلاش کشورهاي در حال توسعه براي رشد وضعيت حقوق بشر در اين کشورها، از اين تلاش ها حمايت کرده و آنرا مورد احترام قرار دهند.
در سال هاي اخير کشورهاي غربي به خصوص آمريکا در گزارش هاي سالانه خود درباره وضعيت حقوق بشر در جهان، شماري از کشورها از جمله چين را به نقض گسترده اين حقوق متهم کرده اند.
گزارش هاي سالانه آمريکا درباره وضعيت حقوق بشر در جهان و متهم کردن چين به نقض اين حقوق به يکي از چالش هاي جدي در مناسبات پکن و واشنگتن تبديل شده است. البته برخي کشورهاي اروپايي نيز در هم صدايي با آمريکا، از وضعيت حقوق بشر در چين انتقاد مي کنند.
چين درمواجهه با اين رويکرد کشورهاي غربي به ويژه آمريکا، در واکنشي مشابه به انتشار گزارش هاي ساليانه درباره وضعيت حقوق بشر در آمريکا اقدام کرده است.
چين دراين گزارش هاي سالانه از نقض حقوق بشر در آمريکا مشتمل بر سرفصل هاي مختلف انتقادات گسترده اي را مطرح مي کند.
در گزارش سال 2016 چين درباره وضعيت حقوق بشر آمريکا، به رفتار خشن‌تر نيروهاي پليس آمريکا عليه رنگين پوستان به نسبت سفيد پوستان، تبعيض مالي عليه رنگين پوستان، تعصب نژادي، شمار فراوان زندانيان در اين کشور و همچنين نقض فاحش حقوق بشر در کشورهاي ديگر از سوي آمريکا از جمله در افغانستان ، پاکستان، عراق و سوريه بشدت اعتراض شده است.
«جورج اسحاق» حقوقدان مصري مي گويد، بسيار مايه تمسخر است که آمريکا که خود دستانش به خون ملت ها آغشته شده دولت هاي ديگر را به نقض حقوق بشر متهم مي‌کند و فراموش مي‌کند که هواپيماهاي بدون سرنشينش در کشورهاي ديگر جان چند هزار بي‌گناه را گرفته‌اند، آيا عمليات جاسوسي و شنود مکالمات و رمزگشايي ايميل هاي مردم در سطح جهان نقض حقوق بشر و آزادي‌هاي عمومي نيست؟
در چنين شرايطي است که رئيس جمهوري چين در پيام به همايش بين المللي حقوق بشر در پکن، بار ديگر درصدد برآمده تا اين نکته را به کشورهاي توسعه يافته گوشزد کند که نبايد دستاوردهاي حقوق بشري در چين و کشورهاي در حال رشد ناديده گرفته شود. 114/112
نويسنده: محمدرضا عسگري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است به گزارش تسنیم، «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور کشورمان و سران برخی کشورهای آفریقایی در تهران برگزار شد و رئیسی در آن مراسم طی سخنانی بیان کرده بود تفاوت معناداری در نگاه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد، ما به دنبال همکاری با کشورهای آفریقایی برای این کشورها و پیشرفت آنها هستیم، اما کشورهای غربی به گواهی تاریخ صرفاً به دنبال چپاول منابع و ثروت‌های کشورهای آفریقایی بوده و هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد  
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است