Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - استاندار استان مرکزی روز پنجشنبه با صدور پیامی ضمن تبریک روز دانشجو(16 آذرماه)، دانشگاهیان و دانشجویان را سرمایه مهم کشور در تحول آفرینی و پیشرفت کشور عنوان کرد.

سیدعلی آقازاده در این پیام که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: 16 آذر نماد استکبار ستیزی، آزادی خواهی و استقلال طلبی دانشجویان همیشه بیدار و فرهیخته‌ ایران اسلامی است و این قشر همیشه بیدار و پویا همواره منشاء تفکر و تحول و رشد بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخشی از این پیام عنوان کرده است: حماسه 16 آذر سال 32، بازتاب اعتراض بر حق دانشجویان مسلمان ایران به کودتای 28مرداد و یاد‌آور عکس‌العمل منطقی و حماسه پرشکوه استقامت و پایداری جامعه دانشگاهی در برابر سلطه خارجی و خودکامگی داخلی بود و در این روز، سه دانشجوی حق‌طلب و آزادی‌خواه با رنگین کردن سنگفرش‌های دانشگاه تهران به خون سرخشان سندی دیگر از روح میهن‌پرستی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی فرزندان این مرزوبوم را در پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشتند.
استاندار استان مرکزی عنوان کرده است: پیشگامی و پیشتازی ارزنده دانشگاهیان و دانشجویان در همه عرصه ها و تحولات ایران، چه در اعصار قبل و چه در دوران بعد از انقلاب اسلامی همواره تعهد دانشگاه را نسبت به ارزش های والای ملی و دینی که ملت به آن پایبند است نشان داده است.
آقازاده ادامه داد: در شرایط حساس کنونی نیز دانشجویان با سرلوحه قرار دادن آرمان‌های اسلامی و ملی خویش، وظیفه دانش‌پژوهی، تعمق، نو‌آوری علمی و تلاش در راستای اعتلای اقتصادی و فرهنگی کشور را هرگز از منظر خویش دور نخواهند ساخت.
وی در بخشی از این پیان افزوده است: دانشجویان و دانشگاهیان فهیم و فرهیخته همواره جلوه‌های نوینی از آگاهی و مسئولیت‌پذیری همراه با فضیلت و اخلاق و قرین با آزادمنشی و قانون‌گرایی را به نمایش می گذارند و اسوه‌‌های حسنه برای سایر آحاد جامعه هستند.
حدود 10 درصد از جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی را دانشجویان شامل می شوند.
3005/6013/خبرنگار:معصومه صفری***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دیدار با وزیر امور خارجه ونزوئلا به رشد و ارتقای جایگاه علمی ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی نگاه به علم و فناوری توسعه و گسترش یافت؛ چرا که رشد علمی و دستیابی به مرز‌های دانش دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی بوده است. اکنون این رشد علمی تا جایی پیش رفته که در تمام مناسبات و جایگاه‌های علمی جهان، نام ایران می‌درخشد.

وی همچنین با تاکید بر اجرایی سازی تفاهم نامه‌های منعقد شده و افزایش تبادلات علمی افزود: باید شرایط همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان دانشگاه‌های دو کشور فراهم و تسهیل شود.

ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و تصریح کرد: ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

وی همچنین ضمن تبریک پیروزی اخیر ایران در تنبیه اسرائیل گفت: این موفقیت قلب تمام عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) نیز در این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک تمام ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

آیت الله رضا رمضانی به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و گفت: ظلم ستیزی جوهره همه ادیان ابراهیمی است و نقش محوری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در عرصه کنونی در تقویت جبهه حق و ظلم‌ستیز کاملاً آشکار است.

وی جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت معرفی و اذعان کرد: بر پایه همین موضوع است که جریان مقاومت فراتر از مرز‌های ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • حمایت دانشگاهیان مشهد از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • تجمع دانشگاهیان در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +جزئیات
  • تجمع دانشگاهیان در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا
  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است