Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزراي خارجه آمريکا و فرانسه، روز جمعه بعد از پايان کنفرانسي در پاريس درباره لبنان، درباره مسائل مختلف از جمله اقدام دولت آمريکا در اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي اظهار نظر کردند.
العالم- آمريکا
«رکس تيلرسون»، وزير خارجه آمريکا روز جمعه در کنفرانس خبري مشترک با همتاي فرانسوي گفت که انتقال سفارت آمريکا به قدس دست‌کم دو سال طول مي‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زمان‌بندي انتقال سفارت آمريکا به قدس
به نوشته سي‌ا‌ن‌ان تيلرسون در توضيح درباره زمان انتقال سفارت به مسائلي نظير انتخاب مکان سفارخانه، تهيه نقشه مربوط به ساخت آن و دريافت مجوزها و در نهايت، ساختن آن اشاره کرد.
تيلرسون در پاسخ به اين سوال که انتقال سفارت آمريکا به قدس چقدر زمان مي‌برد گفت: «امسال اتفاق نمي‌افتد، احتمالاً سال بعد هم اتفاق نمي‌افتد.»
تصميم ترامپ و وضعيت نهايي قدس
وي در بخش ديگري از اظهاراتش با بيان اينکه تصميم ترامپ «به معني وضعيت نهايي درباره قدس» نيست گفت تصميم‌گيري در اين باره به گفت‌وگوهاي ميان فلسطيني‌ها و اسرائيلي بستگي دارد و به آن محول خواهد شد.
تيلرسون گفت: «درباره بقيه اورشليم، رئيس‌جمهور (ترامپ) در بيانيه‌اش گفت که تصميم او براي به رسميت شناختن اورشليم به عنوان پايتخت اسرائيل به هيچ عنوان به معني وضعيت نهايي اورشليم نيست و من فکر مي‌کنم که او کاملاً به صراحت گفت که وضعيت نهايي اورشليم از جمله مرزهاي آن موضوعي است که به مذاکره طرف‌ها و تصميم‌گيري آنها بستگي خواهد داشت.»
فرانسه تصميم ترامپ را تأييد نمي‌کند
«ژان ايو لودريان»، وزير خارجه فرانسه هم گفت که پاريس تصميم دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا درباره اعلام قدس به عنوان پايتخت اسرائيل و انتقال سفارت آمريکا به اين شهر را تأييد نمي‌کند.
وزير خارجه فرانسه همچنين تصميم ترامپ را «بر خلاف قوانين بين‌المللي» خواند و گفت که اين اقدام احتمالاً باعث ايجاد خشونت‌هاي جديد خواهد شد.
مواضع آمريکا و پاريس درباره حزب‌الله
تيلرسون در بخش ديگري از اين کنفرانس خبري در پاسخ به سوالي درباره اينکه آيا مواضع فرانسه و آمريکا درباره حزب‌الله همگرايي دارد گفت: «موضع آمريکا، در اين خصوص همانند موضع فرانسه است.»
وي در ادامه گفت: «آمريکا مي‌داند که نيروهاي مسلح لبنان، تنها قوا براي محافظت لبنان هستند و اين نقش براي حفظ حاکميت لبنان بايستي تقويت شود.»
حمايت آمريکا از «اصلاحات عربستان»
وزير خارجه آمريکا همچنين در پاسخ به سوال يک خبرنگار درباره اينکه موضع واشنگتن در قبال «اقدامات ستيزه‌جويانه» عربستان سعودي در داخل و خارج اين کشور چيست گفت: «ايالات متحده، عميقاً از اصلاحاتي که اين روزها در عربستان سعودي انجام مي‌شود حمايت مي‌کند و ما فکر مي‌کنيم که اين اصلاحات براي آينده عربستان سعودي و ثبات و رفاه اين کشور اهميت دارند.»
تيلرسون در ادامه به موضوع تنش‌هاي عربستان سعودي با قطر، جنگ يمن و نقش رياض در تحولات لبنان اشاره کرد و گفت: «ما از آنها مي‌خواهيم که اندکي سنجيده‌تر و با تأمل بيشتر عمل کنند و تبعات چنين اقداماتي را کاملاً در نظر بگيرند.»
دعوت از عربستان براي پايان محاصره يمن
وي تأکيد کرد: «درباره يمن، من و رئيس‌جمهور ترامپ خواستار پايان محاصره يمن و بازگشايي تمامي بنادر، هم براي کمک‌رساني‌هاي بشردوستانه و هم براي انتقال کالاهاي تجاري شده‌ايم زيرا 80 درصد مواد غذايي قطر در قالب محموله‌هاي تجاري وارد اين کشور مي‌شود. ما از عربستان سعودي مي‌خواهيم که اجازه اين دسترسي‌ها را بدهد.»
تيلرسون گفت: «درباره لبنان، مسائل در مسيري بسيار مثبت و شايد مثبت‌تر از گذشته پيش رفته‌اند.»
موضع فرانسه درباره اقدامات ترامپ
«لودريان» هم در پاسخ به سوال يک خبرنگار مبني بر اينکه آيا فرانسه بعد از اقدام دولت آمريکا در خروج از توافق جوي پاريس و عدم تأييد پايبندي ايران به برجام، همچنان واشنگتن را همانند گذاشته متحد خود مي‌داند گفت: «همان‌طور که در ابتداي سخنانم گفتم، ايالات متحده، متحد سنتي ما است.»
وزير خارجه فرانسه تصريح کرد: «ما درباره مسائل زيادي اتفاق نظر داريم و درباره برخي مسائل هم اختلاف داريم. ما درباره اقدام دولت ترامپ در خروج از توافق جوي پاريس ابراز تأسف مي‌کنيم اما به گفت‌وگوها درباره آن ادامه مي‌دهيم. متأسفانه هنوز آمريکا از مواضعش عقب‌ ننشسته، اما ممکن است در زماني ديگر اين اتفاق بيفتد.»
فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • شگفتی در فوتبال عربستان؛ تصمیم جنجالی الهلال
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم جنجالی رئال
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم بزرگ رئال
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟