Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@15:42:05 GMT

تولد یک غول نفت و گاز جدید در اروپا

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۲۸۶۳

گروه مواد شیمیایی BASF آلمان در یک قرارداد چند میلیارد یورویی موافقت کرد واحد انرژی وینترشال این گروه با رقیبش DEA ادغام شود تا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز مستقل اروپا ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شرکت DEA که در آلمان مستقر است، متعلق به شرکت LetterOne است و لرد براون، مدیرعامل سابق شرکت BP، ریاست آن را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، واحد ادغام شده، وینترشال DEA نام خواهد داشت و دو سوم آن متعلق به BASF و یک سوم آن متعلق به LetterOne خواهد بود و قرار است این شرکت در میان مدت از طریق عرضه عمومی اولیه، در بازار سهام حضور پیدا کند.

شرکت‌های BASF و LetterOne اعلام کردند که تفاهم نامه‌ای را امضا کرده‌اند و قصد دارند قراردادشان را در نیمه دوم سال میلادی آینده نهایی کنند.

مجموع درآمد DEA و وینترشال در سال ۲۰۱۶ حدود ۴.۵ میلیارد یورو و درآمد بدون احتساب بهره، مالیات، استهلاک و نوسانات ارزی، ۲.۲ میلیارد یورو و تولیدشان حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت در روز و ذخایری بالغ بر دو میلیارد بشکه بود.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، ارزش این قرارداد اعلام نشده اما تحلیلگران آن را حدود ۱۲ میلیارد یورو برآورد کرده‌اند. به گفته بانکداران، ارزش عرضه اولیه سهام شرکت جدید پس از یکپارچه شدن فعالیت‌ها و تحقق فرصت‌های رشد به دو برابر خواهد رسید.

در حالی که بهبود قیمت‌های نفت، به شرکت‌ها برای انجام قراردادها اطمینان بیشتری بخشیده است اما ادغام میان شرکت‌ها تا حد زیادی تحت تاثیر فشارهایی صورت می‌گیرد که برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری پس از رکود سه ساله صنعت نفت وجود دارد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفند جالب رئال برای دو برابر کردن دستمزد امباپه

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد کیلیان امباپه با پاری سن ژرمن در تابستان ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد. او میلی به تمدید ندارد و به پوشیدن پیراهن رئال مادرید در فصل آینده بسیار نزدیک است.

نشریه آاِس گزارش داده که امباپه با کاهش قابل توجهی از دستمزد سالانه خود در مقایسه با آنچه در پاریس دریافت می‌کند موافقت کرده است. آاِس اشاره کرد که امباپه سالانه ۱۵ میلیون یورو دریافت خواهد کرد تا در جمع ستاره‌های رئال مادرید قرار بگیرد.

رئال می‌خواهد با دادن ۸۰ درصد حق تصویر این بازیکن به او، دستمزدش را افزایش دهد. گفته می‌شود این پیشنهاد با موافقت کامل امباپه مواجه شده است. طبق گفته آاِس، این اقدام دو برابر شدن دستمزد امباپه در رئال را تضمین می‌کند.

پس از اینکه رئال مادرید و پاری سن ژرمن به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند، امباپه و رئال مادرید برای اعلام رسمی این قرارداد با مشکل زیادی روبرو هستند.

با توجه به احتمال رویارویی مستقیم رئال مادرید و پاری سن ژرمن در فینال لیگ قهرمانان اروپا، انتظار می‌رود انتقال امباپه پس از پایان فصل و قبل از شروع یورو ۲۰۲۴ اعلام شود.

در احتمالی دیگر گفته شده اعلام انتقال ممکن است به بعد از یورو و پایان تعطیلات امباپه در تابستان آینده موکول شود، به‌خصوص که قرارداد او با پاریس در ۳۰ ژوئن به پایان می‌رسد.

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • قیمت جانشین کلوپ معلوم شد!‏
  • ترفند جالب رئال برای دو برابر کردن دستمزد امباپه
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟