Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق نتایج مطالعه جدید، مادرانی که در طول بارداری زیاد نوشیدنی شیرین مصرف می کنند کودک شان در سن ۷ تا ۹ سالگی در معرض ریسک بالا ابتلا به آسم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شریل ریفاس شیمن، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می گوید: «پرهیز از مصرف نوشیدنی های شیرین و حاوی قند در دوران بارداری و اوایل کودکی می تواند یکی از راه های کاهش ریسک آسم در دوره کودکی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مطالعه شامل بیش از ۱۰۰۰ جفت مادر و فرزند در آمریکا بوده است.

مادران در سه ماهه اول و دوم بارداری در این مطالعه شرکت کردند و پرسشنامه ای در مورد مصرف مواد غذایی و نوشیدنی، از جمله نوشابه گازدار و آبمیوه، پر کردند.

زمانیکه کودکان به اوایل دوره کودکی (۳.۳ سالگی) رسیدند، مادران پرسشنامه دیگری در مورد گزارش در مورد مصرف انواع مواد خوراکی و نوشیدنی توسط کودک شان، تکمیل کردند.

در اواسط دوره کودکی، ۱۹ درصد کودکان مبتلا به آسم بودند.

محققان دریافتند مادران دارای بالاترین میزان مصرف نوشیدنی های قندی ۶۳ درصد بیش از مادران دارای پایین ترین میزان نوشابه حاوی قند در اواسط کودکی مبتلا به آسم شده بودند.

محققان همچنین اذعان می کنند که در سایر مطالعات رابطه بین چاقی و آسم و همچنین مصرف نوشیدنی های قندی و مصرف زیاد فروکتوز و افزایش ریسک آسم هم مشخص شده است.

محققان عنوان می کنند علاوه بر افزایش ریسک آسم بواسطه چاقی، فروکتوز هم موجب بروز التهاب در ریه ها می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟

به گزارش خبرآنلاین، یک متخصص طب سنتی دلیل تمایل برخی مادران به خوردن مهر در دوران بارداری را تشریح کرد.

برخی افراد به خوردن مواد غیر خوراکی مانند خاک و... تمایل دارند، گاهی این تمایل در خانم‌های باردار رخ می‌دهد که ناشی از ویار بارداری است. حال علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی علت این تمایل به خوردن خاک یا مهر را تشریح کرد و گفت: این افراد، چون فقر آهن دارند٬ مهر می‌خورند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902128

دیگر خبرها

  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • چرا تمدن‌ها با گذشت زمان شکننده‌تر می‌شوند؟ (+عکس)
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید