Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@09:57:27 GMT

بدترین مواد غذایی برای نفخ چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۶۹۱۴

بدترین مواد غذایی برای نفخ چیست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفخ بسیار ناراحت‌کننده می باشد. اگر می‌خواهید از نفخ جلوگیری کنید، ۳ نوع ماده‌ی غذایی وجود دارند که باید از آنها اجتناب نمایید: لبنیات، هله‌هوله و نوشیدنی‌های گازدار.

لبنیات

مواد لبنی خوشمزه هستند و بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌باشند. با این حال خوردن لبنیات بیش‌ازحد می‌تواند باعث ایجاد نفخ ناخوشایند و ناراحت‌کننده‌ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درصد قابل‌توجهی از مردم از مشکلی به نام عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند اما از آن بی‌خبرند. این افراد پس از نوشیدن شیر، خوردن پنیر یا بستنی معمولا دچار نفخ می‌شوند. علت نفخ آنها این است که لاکتوز – آنزیمی که در تمام محصولات لبنی وجود دارد – دستگاه گوارش آنها را تحریک کرده و باعث ایجاد گاز می‌شود.

اگر بعد از خوردن مواد لبنی دچار نفخ می‌شوید، بمدت ۲ هفته هیچ‌گونه لبنیاتی مصرف نکنید. آن گاه متوجه خواهید شد که بدون نفخ، چقدر سالم‌تر و جمع‌وجورتر می‌شوید.

بیشتر بخوانید: غذاهایی که اگر بدانید باعث ایجاد نفخ می شوند، متعجب خواهید شد! 


هله‌هوله

همه‌ی ما می‌دانیم که نباید هر روز هله‌هوله مصرف کنیم. با این حال بسیاری از مردم با این توجیه که کالری ناشی از این هله‌هوله‌ها، سهم کوچکی از کالری روزانه‌شان را به خود اختصاص می‌دهد، تقریبا هر روز مقدار کمی هله‌هوله می‌خورند.

حتی اگر شما هر روز مقدار بسیارکمی هله‌هوله بخورید، بازهم احتمال نفخ شکم‌تان را افزایش می‌دهید. سدیم و قند موجود در هله‌هوله‌ها باعث نفخ می‌شود بنابراین بجای هله‌هوله از میوه‌هایی مانند هندوانه یا آناناس استفاده کنید. این کار، کمک زیادی به باریک شدن دور کمر‌تان می‌کند.


نوشیدنی‌های گازدار

نوشیدنی‌های گازدار جزء بدترین چیزهایی هستند که می‌تواینم مصرف کنیم و همه‌ی ما می‌دانیم که باید از زندگی‌ها و یخچال‌‌های ما بیرون بروند. یک قوطی نوشابه، چیزی جز کالری پوچ نیست اما با وجود این همچنان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

نوشیدنی‌های گازدار علاوه بر سایر خطرات سلامتی که ایجاد می‌کنند، یکی از عوامل اصلی ایجاد نفخ هستند. گازهای موجود در این نوشیدنی‌ها در دستگاه گوارش شما جمع می‌شوند و همان حس ناخوشایند و ناراحت‌کننده‌ای را ایجاد می‌کنند که همه‌ی ما به‌خوبی می‌شناسیم.

این مسئله فقط در مورد نوشابه‌های پرکالری صدق نمی‌کند بلکه هر شکلی از نوشیدنی‌های گازدار می‌تواند باعث ایجاد نفخ شود، مانند آب گازدار. بهتر است بجای آنها از آب یا چای سرد استفاده کنید.

نفخ برای هرکسی پیش می‌آید اما بسیاری از افراد می‌توانند با پرهیز از چیزهایی که باعث نفخ می‌شوند، از آن پیشگیری کنند. اگر می‌خواهید ظاهر و احساس بهتری در مورد خودتان داشته باشید و دور کمرتان را باریک کنید، لبنیات، هله‌هوله و نوشیدنی‌های گازدار را حذف نمایید. شما از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

3 عامل ایجاد نفخ را بشناسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان

 روح الله شکری سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت:۹۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل استفاده در آبادان با اجرای طرح ضربتی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی به منظور کنترل و نظارت وضعیت بهداشتی این مراکز کشف و توقیف شد.

او این اقلام کشف و توقیف شده را شامل انواع مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، لبنیات و چیپس اعلام کرد.

به گفته این مسئول شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته می‎‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند یا به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند تا بدون اغماض با متخلفان بهداشتی برخورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده