Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزن محمد یوسف حدودا ۴ برابر بیشتر از هم‌سن‌وسالانش است. او از نوعی سندروم ژنتیکی موسوم به «پرادرویلی» رنج می‌برد که باعث ایجاد اشتهای سیری‌ناپذیر در او شده است. پزشکان در هفته گذشته این پسر بچه را تحت عمل جراحی قرار دادند تا بتواند طی یک سال حدود نیمی از وزن خود را کم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: نتایج کاهش وزن روی سلامت بدن

محمد، روزی ۱۰ عدد نان، دو لیتر شیر، 5 بشقاب برنج و مقادیر زیادی شکلات و بستنی می‌خورد. پزشکان طبق برنامه قرار است به مدت ۶ هفته برای او تنها رژیم مایعات تجویز کنند. والدین او معتقدند که پسرشان تا سه ماهگی در سلامت بود اما حالا بیشتر از چند دقیقه نمی‌تواند راه برود و به نفس نفس می‌افتد و به همین دلیل قادر هم نیست به مدرسه برود.

این پزشکان در عملی دوساعته بخش اعظمی از معده محمد را خارج کردند تا اشتهای او کاهش یابد. در این عمل از روش لاپاراسکوپی «گاستروکتومی آستینی» استفاده کردند که در آن، معده را باریک می‌کنند. آنها انتظار دارند که با این راهکار، او بتواند طی یک سال، نیمی از وزن خود را کاهش دهد. بسیاری از مدارس به خاطر وزن بالای او، از ثبت نامش خودداری کردند.

این پسر پاکستانی هنگام تولد تنها یک کیلو و نیم وزن داشته و مانند خواهر و برادرانش تا سه ماهگی عادی بود اما بعد از آن، روند اضافه وزن او شروع شد. پزشکان تشخیص دادند که رشد او به طور غیر عادی پیش می‌رود تا جایی که در ۴ سالگی به ۷۵ کیلوگرم رسید. والدین او که از جدی بودن مشکل محمد بی‌خبر بودند، همچنان به تغذیه بیش از حد او ادامه می‌دادند.

وی تقریبا هر یک ساعت گرسنه می‌شد و باید به طور مدام می‌خورد. در نهایت چاقی او به حدی رسید که قادر به راه رفتن در مدت طولانی نبود و دچار نفس تنگی می‌شد. والدین محمد به پزشکان مختلفی مراجعه کردند و راهکارهای متعددی پیش پای آنها قرار گرفت اما در نهایت تصمیم گرفتند با عمل جراحی، پسرشان را از شر اضافه وزن نجات دهند.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

حذف 75 درصد از معده پسر 7 ساله+تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد، درباره این خبر اظهارداشت: ماموران پلیس شهرستان خاتم با اقدام اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودروی پراید حامل موادافیونی مطلع شدند. 
وی افزود: ماموران، خودروی موردنظر را در محور "هرات به مروست" متوقف و در بازرسی از آن بیش از ۲۵ کیلوگرم موادمخدر شامل؛ ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و ۳ کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه را کشف کردند. 
فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به دستگیری ۲ قاچاقچی گفت: قاچاقچیان که این محموله را از مرز‌های شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند به مقامات قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند