Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@03:32:01 GMT

علی مطهری: ترامپ ناخواسته به آرمان فلسطین خدمت کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۶۰۸۱

علی مطهری: ترامپ ناخواسته به آرمان فلسطین خدمت کرد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را موجب اتحاد مسلمانان دانست و گفت که این کار باعث تسریع در آزادی فلسطین خواهد شد. آفتاب‌‌نیوز : علی مطهری در یادداشتی با عنوان «خدمت ترامپ به آرمان فلسطین» نوشت:

«زمانی که ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا بود، من در مصاحبه ای گفتم که انتخاب ترامپ به نفع ایران و جهان اسلام خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخن برای برخی تعجب برانگیز بود. در چند ماه گذشته خصوصا زمانی که او صحبت از خروج از برجام کرد و اروپا را در مقابل آمریکا قرار داد و امروز که بیت‌المقدس را پایتخت کشور جعلی اسرائیل اعلام کرده و موجب اتحاد مسلمانان در موضوع آزادی فلسطین شده است، در عقیده خودم راسخ تر شده ام. اساساً این یک اصل کلی است که وقتی یک فرد تندرو و نامتعادل رئیس جمهور یک کشور می شود، این امر به نفع دشمنان آن کشور تمام می شود، چون تصمیماتی که او از روی هیجان و احساسات و خودنمایی می گیرد دشمنان او را متحد می کند. این تجربه را در ایران نیز داشتیم و دیدیم در دوره ای دشمنان انقلاب اسلامی متحدتر شدند.

ترامپ در مسئله بیت المقدس کاری کرده است که عربستان و ایران در کنار هم قرار گرفته و معترض هستند هرچند بخش خبر سیمای جمهوری اسلامی برخلاف اخلاق رسانه ای مایل نیست مخالفت عربستان با این اقدام ترامپ را اعلام کند.

به عقیده من این اقدام ترامپ باعث تسریع در آزادی فلسطین خواهد شد چون حجت را بر کشورها و گروه های مردد در مبارزه با اسرائیل تمام کرد. در واقع ترامپ ناخواسته خدمتی به آرمان فلسطین کرد.»

منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست

علی ابوشاهین گفت که جهاد اسلامی یک نسخه از پاسخ (رژیم) اسرائیل به پیشنهادات مربوط به توافق تبادل اسرا را دریافت کرده است.

وی با تاکید براینکه جهاد اسلامی این پاسخ را به نحوی بررسی خواهد کرد که به سود ملت و مقاومت فلسطین باشد، افزود: (رژیم) اسرائیل به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند اسرا را از طریق جنگ، آزاد کند.

پیشنهادات حماس به نیابت از گروه‌های مقاومت، برای مذاکرات، پیش‌تر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند