Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های شهرستا‌ن‌های آذربایجان شرقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تاکید کردند: ایرانی‌ها هیچ هراسی از یاوه گویی های ترامپ ندارند و دولت و ملت ایران یکپارچه در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده و مقاومت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان  آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهر ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: با توجه به اینکه خطبه اول به خصوصیات رسول الله(ص) صحبت می‌کنیم، یکی از خصوصیات پیامبر اکرم(ص) کوچک شمردن دنیا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خداوند متعال خواست تا رسول الله(ص) به دنیا وابسته نشود این در حالی است که پیامبر اکرم(ص) این دنیا را نیز از چشم مردم می‌انداخت در حالی که ما باید به فکر آخرت باشیم و در این دنیا هرچه کاشته‌ایم در آن دنیا درو خواهیم کرد.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) معادن علم و دانش بوده‌اند، ادامه داد: هر کسی اهل بیت (ع) را دوست بگیرد در آخرت شفاعت خواهد شد و هر کسی که دشمن باشد به عذاب الهی دچار می‌شوند.

حاجی زاده بیان کرد: آن‌هایی که با خداوند متعال و پیامبران دشمنی کرده‌اند همیشه ذلیل هستند.

خطیب جمعه شهرستان اهر بابیان این که فرعون امروز آمریکا و اسرائیل و همراهان آنها هستند، گفت: آمریکا با ایجاد جنگ‌های مختلف در خاورمیانه همواره برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند و در طول این 70 سال برای صهیونیست‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی اضافه کرد: تشکیل گروهک تروریستی داعش هم برای تأمین آرامش رژیم صهیونیستی کارساز نشد چون که نیروهای مقاومت همیشه هوشیار و در مقابل توطئه‌ها می‌ایستند.

امام جمعه اهر گفت: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و اعلام پایتخت رژیم صهیونیستی همچون آتش ترامپ و همپیمانش را در می‌سوزاند و ما مسلمانان نیز هیچ‌گاه اجازه تحقق این اقدام بی‌شرمانه را نمی‌دهیم.

حاجی زاده با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها هیچ هراسی از یاوه گویی های ترامپ ندارند، ابراز داشت: دولت و ملت ایران یکپارچه در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده و مقاومت می‌کنند.

وی به اشغال بلندی‌های جولان توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد، یادآور شد: امام خمینی(ره) پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به فکر آزادی فلسطین بوده‌اند و آمریکا از پیروزی انقلاب تا به امروز در  عذاب هستند.

نظر ترامپ در انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس ساخته‌ ذهن مریض و احمقانه‌ی او است

شیخ مصطفی عبدالجباری در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان بناب، با اشاره به ترامپ تصمیم نابخردانه "ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد: احمق می‌خواهد بیت المقدس را به عنوان پایتخت صهیونیسم اعلام کند و سفارت خود را از تلاویو به بیت‌المقدس انتقال دهد و این نتیجه ساخته‌های ذهن مریض و احمقانه اوست.

وی افزود: این اقدام ترامپ پایان اسرائیل خواهد بود، چرا که دیگر زمان فرمان و فرمان‌روایی تمام شده است.

خطیب جمعه بناب تاکید کرد: به زودی پایان و حذف اسرائیل از نقشه جهان را جوانان ما خواهند دید.

وی گفت: فرمان‌روایی‌ها و دیکتاتوری‌های استکباری جهان نابود خواهند شد و کسانی که در مقابل دشمنان اسلام و استکبار ایستاده روزهای روشنی را خواهند دید.

امام جمعه شهرستان بناب تاکید کرد: باید بدانیم وظیفه ما در این برهه زمانی و مهم چیست و این مرد احمق که از انسانیت هم به دور است رفتار و ظهارش به زودی زمین خواهد خورد.

باقری بنابی، گفت: استکبارهای جهانی به‌ویژه آمریکا، روز به روز رو به نابودی می‌روند و اکنون حتی دوستان سابق آمریکا هم در کنارش نیستند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر نتیجه جانفشانی‌های ملت و انقلاب اسلامی ایران و جانفشانی شهدا است که نتیجه‌های آن به زودی حاصل خواهد شد.

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه "خداوند همیشه در کنار حق و در مقابل استکبار است" اذعان داشت: همیشه استکبار در نقشه‌های شوم خود به لطف خداوند متعال شکست خورده‌ است و این نیروهای اسلامی و انقلابی بودند که با پیروزی خود مشتی محکم بر دهان دشمنان اسلام زده‌اند.

با انتخاب کالای و فرهنگ ایرانی در مقابل دشمنان بایستیم

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شبستر با تاکید بر اهمیت داشتن تقوا گفت: امروز برای شناخت درجات تقوا، باید توجه داشته باشیم که چگونه رفتار و عمل می‌کنیم و چه هدفی از زندگی داریم. ائمه اطهار(ع) می‌فرمایند انسان برای اینکه سالم از دنیا برودباید به یاد خدا باشد و در اجرای دستورات الهی کوشا بوده و توبه را فراموش نکنند و از درگاه حق تعالی مأیوس نباشند.

وی با اشاره به تهاجم و توطئه‌های فرهنگی علیه نظام جمهوری اسلامی یادآور شد: همه ما به عنوان یک مسلمان باید آگاه و بیدار باشیم تا نگذاریم دشمنان در این جبهه نفوذ کنند.

محمدزاده با تاکید بر اهمیت استفاده از تولید ملی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: باید با انتخاب جنس ایرانی، کالای ایرانی، شرکت ایرانی و فرهنگ ایرانی که بالاتر از فرهنگ بیگانگان است، در مقابل دشمنان بایستیم.

خطیب جمعه شبستر با محکومیت اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در انتقال پایتخت این رژیم از تل‌آویو به بیت‌المقدس تصریح کرد: این مورد نیز از فتنه‌های آمریکاست و امت مسلمان باید با واکنش‌های خود مانع از این اقدام شوند. دشمنان به فکر توطئه جدید به‌نام مالکیت قدس شریف هستند تا احساسات پاک مسلمانان را جریحه‌دار کنند.

متولیان فرهنگی میانه با تغییر در ساختارهای فرهنگی هیئات، جوانان را به صحنه بکشانند

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله محمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر میانه که در جمع پرشور نمازگزاران برگزار شد، با اشاره به اینکه اهل ایمان کسانی هستند که به فرمایشات قرآن و اهل‌بیت (ع) عمل می‌کنند اظهار کرد: افرادی که دستورات قرآن و خداوند متعال را انجام ندهند گمراه می‌شوند.

امام‌جمعه میانه با اشاره به شنبه 18 آذر ماه سالروز معرفی عراق به عنوان مسئول و آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل خاطرنشان کرد: در سال 58 حمله علیه انقلاب اسلامی ایران از سوی رژیم بعثی عراق آغاز شد ولی در سال 70 سازمان ملل تازه تشخیص داد که آغازکننده جنگ علیه ایران رژیم بعثی عراق است لذا طبق فرمایشات امام خمینی (ره) ما سازمان ملل را به رسمیت نمی‌شناسیم چراکه آنجا سازمان ملل نیست بلکه سازمان گردن‌کلفتان عالم است که حقوق ملت‌های مظلوم را زیرپاگذاشته و از آنان دفاع نمی‌کند.

وی همچنین با اشاره به یکشنبه 19 آذرماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور حضرت امام (ره) ابراز کرد: هدف از تشکیل انقلاب فرهنگی روی کار آمدن اهل ایمان بود و اکنون نیز در جامعه اهل ایمان باید صحنه‌ها را پر کنند.

محمدی خطاب به هیئت‌امنای مساجد و هیئات مذهبی شهرستان میانه گفت: متولیان فرهنگی مساجد و هیئات مذهبی شهرستان میانه با تغییر در ساختارهای فرهنگی هیئات، جوانان را به صحنه بکشانند و از نظرات و پیشنهاد‌های آنان استفاده کنند ما باید تلاش کنیم تا جوانان را به عرصه بیاوریم چراکه می‌توانیم با جذب جوانان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کنیم.

امام‌جمعه میانه از حضور پرشور مردم و مسئولین شهرستان میانه در مراسم تشییع و تدفین پیکر ازبرعلی حاجوی معروف به دهقان فداکار قدردانی کرد و افزود: مردم و مسئولین شهرستان میانه در این راستا واقعاً سنگ تمام گذاشتند و این فرد فداکار را که در دوران جوانی‌اش جان خود را در معرض خطر قرارداد تا جان مسافران را نجات دهد را در آستان مقدس امامزاده سید اسماعیل (ع) میانه به خاک سپردند.

وی با محکوم کردن اقدام ترامپ دیوانه مبنی بر اعلام قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم کودک کش اسرائیل خاطرنشان کرد: این کار ترامپ دیوانه نابودی اسرائیل را جلو انداخت که در این راستا از مسلمانان گرفته تا غیرمسلمانان این کار ترامپ را محکوم کردند لذا این دیوانگی برایشان سنگین تمام خواهد شد و باید همه جهان و نه تنها جهان اسلام در برابر این تجاوز آشکار به حقوق مردم فلسطین بایستد.

انتهای پیام/

R7887/P41362/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری امروز در دیدار جمعی از پاسداران، بسیجیان، فرهنگیان و کارگران در مسجد قبا شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: خداوند را شاکرم، به روح حضرت خاتم درود می‌فرستم، یاد شهیدان انقلاب اسلامی و امام بزرگوار را گرامی می‌دارم و برای مقام معظم رهبری و مسئولان خدوم و دلسوز نظام، آرزوی سلامتی و عزت را دارم.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: ایام و مناسبت‌های پیش رو، هفتۀ عقیدتی سیاسی سپاه، هفتۀ معلم و روز کارگر را تبریک عرض می‌کنم و حضور برادران و خواهران محترم را گرامی می‌دارم.
 
این عالم اهل سنت تصریح کرد: از روز تشکیل نهاد مقتدر سپاه در کنارش از همان سال ۱۳۵۸ همواره افرادی دلسوز برای نماز و توجیه و تربیت وجود داشته‌اند.
 
ماموستا قادری افزود: در سال ۱۳۶۲ به امر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره)، در استان‌ها و سپس شهرستان‌ها انسان‌های شایسته‌ای به‌عنوان نمایندگان ولی‌فقیه معرفی شدند. حضور این افراد بحمدالله جایگاه فکری و تربیتی خاصی به نیروهای مسلح ما داده و تا امروز در چهار دهه و اندی موفق بوده‌اند؛ لذا خدمت حاج‌آقای عبدی پور و دوستانش در عقیدتی سیاسی ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه پاوه و فرماندهی محترم سپاه پاوه خسته نباشید و این ایام را هم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
وی در ادامه با اشاره به روز معلم و جایگاه معلم در جامعه عنوان کرد: با شهادت شهید مطهری که روز شهادتش به‌عنوان روز معلم و سپس هفتۀ معلم نام‌گذاری شده، تحول خاصی در نظام آموزشی ایجاد شد، این بزرگوار هم خون و هم آثارش در جمهوری اسلامی، در دانشگاه‌ها و مدارس و کل جامعه اثرگذار شد و برای همه ما سرمایه‌ای معنوی گردید.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: به نظر بنده دو کتاب شهید مطهری به نام‌های "خدمات متقابل اسلام و ایران" و "جاذبه و دافعۀ علی (ع)" پیام ویژه‌تری دارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال در تهران با مسئولان ملاقاتی داشتم و عرض کردم باید یکی از ما قلم به دست بگیرد و در خصوص خدمات ما به جمهوری اسلامی و خدمات جمهوری اسلامی به ما کتابی بنویسد چون هم ما به جمهوری اسلامی خدمت کرده‌ایم و ۴۵ سال بر فکر خود ایستاده‌ایم و شهید داده‌ایم و هم جمهوری اسلامی در خدمت به ما در حد توان دریغ نکرده است. هنوز کسی حاضر نشده چنین کتابی بنویسد تا مسئولینی که به پاوه وارد می‌شوند بدانند چه خدماتی انجام گرفته است؛ معتقدم شهید مطهری در این کتاب از اسلام و ایران دفاع شایسته‌ای کرده است.
 
ماموستا قادری اضافه کرد: کتاب دوم هم جاذبه و دافعه است، ما مسئولین اگر این دو خصلت را نداشته باشیم در زندگی موفق نخواهیم بود. باید ما نسبت به دوستان جاذبه و نسبت به کسانی که قابل اصلاح نیستند، دافعه داشته باشیم.
 
وی بیان داشت: شخصی نزد حضرت علی (ع) رفت و گفت: یا علی احبک و احب معاویة بن ابوسفیان؛ هم شما و هم معاوین بن ابوسفیان را دوست دارم. حضرت علی فرمود: «أنتَ أعمی» شما بصیر نیستید. خط من و معاویه جدا از هم است لذا باید بین من و معاویة بن ابوسفیان یکی را دوست داشته باشی.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: پس اگر شما کارگزار جمهوری اسلامی هستید و جمهوری اسلامی را قبول دارید، باید خط دیگری را نپذیرید چون باعث نفاق می‌شود و اگر مخالف جمهوری اسلامی هستید روی پای خود بایستید؛ اما اگر هر دو را قبول کنید، بصیرت ندارید.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: جایگاه معلم در آیین ما مهم و ارزشمند و آسمانی است. خداوند و پیامبر ما معلم‌اند. پس معلم شایسته، خلیفة الله و جانشین رسول‌الله است و معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه پدران معنوی فرزندان ما هستند و بچه‌های ما را معلمان به مقصد می‌رسانند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه در ادامه با اشاره به نقش کارگران در جامعه، یادآور شد: پیامبر عزیز ما در لحظۀ آخر خداحافظی فرمودند: سه اصل را فراموش نکنید. ۱-نماز ۲-زکات ۳-احترام خدمتگزاران و کارگران و افراد زحمتکش جامعه.
 
وی افزود: به کارگران عزیز هفتۀ کارگر را تبریک عرض می‌کنم به آنان خسته نباشید می‌گویم. زحمات کارگران عزیز مورد احترام ماست امید است مسئولان محترم و کارفرمایان عزیز در فکر زندگی و معیشت کارگران باشند.
 
ماموستا قادری در بخش دیگری که از سخنان خود عنوان کرد: همه شما شاهدید در دنیا در دانشگاه‌ها تحولی در حال ظهور است؛ در طول هفتۀ گذشته تا به امروز در ۷۵ دانشگاه آمریکا حرکتی شروع شده که دولت آمریکا را سرافکنده کرده است و تا این لحظه ۹۰۰ استاد دانشگاه و دانشجو را دستگیر کرده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: دانشجویان و اساتید می‌گویند: کشتن انسان‌ها در سرزمین فلسطین و غزه را متوقف کنید. آن دانشجویان کاری با اسلام و قرآن و عقیدۀ مردم غزه ندارند ولی به‌ عنوان یک اصل انسانی به دفاع از انسانیت و شرف، خود را زیر پای پلیس آمریکا قرار می‌دهند و در روبروی کاخ سفید ۵ هزار نفر نماز می‌خوانند. این موضوع خیلی مهم است. این‌ها همه نتیجۀ خون‌هایی است که به‌ناحق در غزه ریخته می‌شود.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: پس از یک بعد نوای الله‌اکبر دارد در کنار کاخ سفید طنین انداز می شود و از بعد دیگر ۹۰۰ استاد و دانشجوی آمریکایی به خاطر دفاع از ملت مظلوم فلسطین در زندان هستند. حیف است ما کردها از این حرکات نوعی دیگر تفسیر کنیم. آفرین بر این دانشجویان، آفرین بر شرف آنها و ننگ تاریخ به حاکمان آمریکا و اسرائیل و غرب؛ نقش والای معلمان در توسعه و تعالی کشور شایسته تکریم و سپاس است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی