Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد :موضوع پروژه ها در مدیریت شهری به دلیل حجم بالای فعالیت های عمرانی و اولویت بندی آنها به دلیل ابعاد مختلف هر پروژه حائز اهمیت است.

فراهانی ادامه داد:در پروژه های شهرداری تهران اولین موضوع بحث مطالعات اولیه قبل از شروع پروژه ها و ارزیابی اقتصادی زیست محیطی و ترافیکی آنها است که بسیاری از آن ها با اشکالاتی مواجه است،بطوریکه شاهد تعریف پروژه های مختلف بدون در نظر گرفتن اولویت ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران با اشاره به موضوع هزینه های پروژه ها ادامه داد : قرارداد بسیاری از پروژه هایی که تا کنون در شهرداری انجام شده است بیش از سه برابر هزینه ارزیابی شده منعقد شده و استدلال این است که چون پرداخت هزینه پروژه به تاخیر مواجه است  به همین دلیل این مبلغ افزایش یافته است که به نظر غیر منطقی است.

فراهانی با بیان اینکه در موارد زیادی پیشرفت پروژه ها به تناسب برنامه تاخیر دارد، گفت: پروژه زیرگذر استاد معین 3 سال معطل و نیمه کاره مانده است بدون اینکه افق روشنی برای اتمام آن مشخص باشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری در تامین بودجه پروژه ها با مشکل مواجه است، افزود : برای اتمام بسیاری از پروژه ها به دلیل کمبود بودجه مشکل وجود دارد بنابراین لازم است که اولویت بندی شود.

وی اضافه کرد : در بودجه سال 97 باید پروژه هایی در اولویت قرار بگیرند که بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یا تاثیر بسزایی در زیست شهری دارند و پروژه هایی که هنوز میزان پیشرفت لازم را  نداشته و یا تاثیر مناسبی ندارند تعیین تکلیف شده و به سال های بعد موکول شوند.

فراهانی با بیان اینکه بحث انتقال درس آموخته ها و مدیریت دانش پروژه ها اهمیت بالایی دارد، ادامه داد : مدیریت دانش پروژه ها تا کنون جدی گرفته نشده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران اضافه کرد: هر پروژه ای که ایجاد می شود دو محصول دارد که یکی خود پروژه و دیگری درس آموخته های پروژه است که متاسفانه به انتقال تجارب از پروژه ها نیز توجه جدی نشده از این رو در کمیته بودجه و نظارت تلاش می کنیم که این موضوع را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: ۱۵ پایگاه امدادی در استان در دست احداث است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

محمد قدمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیشگیری از کم کردن حوادث احتمالی در استان، اظهار کرد: در بحث پیشگیری از وقوع حوادث جمعیت هلال‌احمر لرستان، در کنار ستاد مدیریت بحران استان اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی اضافه کرد: در لرستان ۱۵ پایگاه امدادی در دست احداث است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای تکمیل آنها نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: برای تامین این اعتبار درخواست داریم مدیریت بحران کشور همکاری لازم را با جمعیت هلال‌احمر کشور داشته باشد.

قدمی بیان کرد: همچنین علاوه بر پایگاه‌های مذکور، پنج پایگاه امدادی دیگر مورد نیاز استان است و البته از محل اعتبارات استانی مدیریت بحران رقم اندکی برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: برای برای سرعت بخشیدن به تکمیل این پنج پایگاه امدادی به اعتبارات ویژه‌ای نیاز است و هم‌اکنون بین ۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان اضافه کرد: همچنین نیازمند اعتباراتی برای تجهیزات انفرادی هستیم.

قدمی در ادامه با بیان اینکه فضای فیزیکی که در اختیار داریم نسبت به جمعیت هر شهرستان دو درصد است، تصریح کرد: در برخی شهرستان‌ها همچون رومشکان، چگنی و معمولان انبار اقلام نداریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد