Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@04:01:31 GMT

خطرناکترین ساندویچی که سلامت انسان را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۶۶۲۹

خطرناکترین ساندویچی که سلامت انسان را تهدید می کند

رکنا:تحقیقات تغذیه ای نشان می دهد ساندویچ سوسیس خطرناکترین فست فودی است که برای سلامتی مضر است.

مصرف فست فود درهرشرایطی برای سلامت توصیه نمی‌شود، اما برخی از انواع این خوراکی‌ها تهدیدی بسیار جدی‌تر برای سلامتی Health است.کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف ساندویچ سوسیس برای سلامت انسان خطرناکتر از سایر فست فود‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان نمک بالای موجود در سوسیس حتی از چیز برگر و چیپس سیب زمینی هم بیشتر است و می‌تواند سبب ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف ازجمله بالا رفتن فشارخون، نارسایی کلیه، سکته مغزی و حمله قلبی، چاقی و حبس شدن آب دربدن شود.

محققان هشدار می‌دهند یکی از بیماری‌هایی که این روز‌ها دردنیا بسیار شایع شده، فشارخون بالا است که مسبب اصلی آن مصرف بیش از حد نمک به همراه خوراکی و نوشیدنی‌ها است.

میزان نمک استاندارد برای مصرف روزانه کمتر از ۶ گرم توصیه شده است، اما یک ساندویچ سوسیس دارای مقدار بسیار فراوانی نمک است و مصرف آن به همراه سیب زمینی سرخ کرده، سس و خیارشور که هرکدام دارای نمک هستند می‌تواند فرد را درمعرض ابتلا به بیماری فشارخون بالا قراردهد.

برخی از شرکت‌های سازنده خوراک‌های پروتئینی آماده در انگلستان در نظر دارند میزان نمک موجود درمحصول‌های خود را کاهش دهند، پیش از این، آن‌ها استفاده از مواد نگهدارنده، چون نیترات و نیتریت (دو ماده شیمیایی خطرناک که سبب ابتلا به سرطان می‌شود) را درتولید‌های خود متوقف کرده بودند.

اهالی کشور انگلستان یکی از دوستداران پروپاقرص مصرف فست فود به ویژه سوسیس هستند و آمار‌ها نشان می‌دهند هرساله بیش از ۱۷۵ هزار تن سوسیس دراین کشور مصرف می‌شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند از انتخاب ساندویچ سوسیس در زمانی که تمایل به مصرف فست فود دارند خودداری کنند و به جای آن حداقل همبرگر یا سایرخوراکی‌ها به ویژه خوراکی‌های دریایی را انتخاب کنند که خطر کمتری برای سلامت دارد.

محققان امیدوار هستند درآینده شرکت‌های تولید کننده خوراکی‌های پروتئینی آماده از پتاسیم به جای نمک برای طعم دهی به محصول‌های خود استفاده کنند تا افراد کمتر درمعرض ابتلا به بیماری فشارخون بالا قراربگیرند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت از خوراک‌های خانگی استفاده کنند و درکنار مصرف خوراکی‌های سالم (پخته، کبابی یا آب‌پز)، میوه و سبزی‌های تازه مصرف کنند تا سلامت بمانند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!

تسنیم نوشت: ماجرای واردات محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف ‌در قالب ۳ محموله به کشور حواشی زیادی را ایجاد کرده است. براساس اخبار منتشر شده؛ بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته در دولت ابراهیم رئیسی توزیع شده است

بیش از ۹۱ هزار تن روغن مایع در مرداد ۱۴۰۰ توسط «شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران» از دو کشور ترکیه و آرژانتین وارد ایران شد که بنا به گزارش‌های صریح سازمان غذا و دارو مسموم به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها بودند.

این محموله از مرداد ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ در گمرک شهید رجایی نگهداری می‌شد و طی ۴ مرحله نمونه‌برداری و آزمایش آن در آزمایشگاه‌های مختلف «غیر قابل ترخیص» و «غیر قابل مصرف انسانی» شناخته شد.

علیرغم‌ گزارش‌های رسمی درباره‌ مسموم بودن این محموله در اردیبهشت ۱۴۰۲ ؛ یک کمیته فنی نتایج به‌دست آمده در نمونه‌گیری‌ها را «غیر قطعی» دانست و دستور به ترخیص ۴۷ هزار تن از این روغن‌ها را صادر کرد که اکنون وارد بازار ایران شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این خصوص اعلام کرد: یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف به ارزش ۷۰ میلیون یورو ‌در قالب ۳ محموله وارد بندر شهید رجایی وارد شده است.

دو مورد از این محموله‌ها مربوط به یک شرکت ترکیه‌ای و یک محموله مربوط به یک شرکت آرژانتینی است که وارد کننده این روغن‌ها شرکت بازرگانی دولتی است.

برای مدیران مربوطه، پرونده کیفری تضیع اموال عمومی تشکیل شده ‌و این پرونده در بازپرسی دادسرای بندرعباس در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد