Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

انگلیس و اتحادیه اروپا در آخرین دقیقه بر سر ایجاد یک مرز در ایرلند درباره برگزیت به یک توافق دست پیدا کردند که هزینه‌ای 52 میلیارد دلاری را در پی دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews ، سازمان‌های دریایی انگلیس از پایان این نمایش سیاسی استقبال کردند و ابراز امیدواری کردند این توافق پایه‌ای برای ادامه مذاکرات تجاری فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوید دینگل رئیس شرکت دریایی انگلیس گفت: صنعت از این واقعیت استقبال می‌کند که ما اکنون می‌توانیم به مهم‌ترین مرحله مذاکرات پیشرفت کنیم. ما درباره روابط آینده صحبت می‌کنیم.

او افزود: این امر در راستای هدف ما یعنی بقا و امنیت روابط تجاری تا حد ممکن است. این به نفع هر دو طرف است. عدم دستیابی به این توافق نه‌تنها در بنادری مانند دوور، Holyhead و پورتسموث، بلکه در بنادر اتحادیه اروپا نیز دشواری‌ها و اختلالاتی را ایجاد خواهد کرد.

بازیگران بخش دریایی احساس می‌کنند که انگلستان باید در دوره انتقال و خروج از اتحادیه اروپا و برای تضمین ثبات در صنعت حمل‌ونقل باید مشارکت اقتصادی در بازار داخلی و اتحادیه اروپا را ادامه دهد.

در حالی که سیاست‌گذاران در انگلیس و اتحادیه اروپا، عواقب بالقوه خروج از اتحادیه اروپا را بررسی کرده‌اند، بنادر در خط مقدم مذاکرات قرار دارند. تأثیر خروج از اتحادیه اروپا و بازار می‌تواند چشمگیر باشد.

نگرانی‌ها از ممیزهای احتمالی و بروکراتیک در مرز که موجب تاخیر در بنادر خواهد شد و افزایش هزینه برای تجار، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را در پی خواهد داشت، افزایش یافته است.

توافق امروز بین انگلیس و اتحادیه اروپا به این معنی است که انگلیس به قدم به توافقی که می‌تواند این تاثیرات را محدود کند نزدیک‌تر شده است. با این حال این کار همه این تاثیرات را خنثی نخواهد کرد.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است

یکی از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است.

به گزارش ایسنا، پس از ماه‌ها رایزنی، اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی برای تصویب کمک‌های «غیر کشنده» از «موسسه صلح اروپایی» خود که یک صندوق ویژه‌ برای تقویت ظرفیت دفاعی شرکای اتحادیه اروپاست، اقدام کرد.

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پیش‌نویس این طرح مربوط به اواسط آوریل سال جاری میلادی درخواست مبلغ ۱۱ میلیون دلار را برای ارائه به ارتش ارمنستان در دو سال و نیم آتی دارد. این مبلغ قرار بود با هدف برپایی یک بیمارستان صحرایی و دیگر تاسیسات لجستیکی برای یکی از واحدهای نظامی در نظر گرفته شود. اختصاص این مبلغ نیازمند تایید و حمایت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

یکی از منابع اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، مجارستان هفته‌هاست که این تصمیم را وتو کرده و خواستار تخصیص کمک‌های مشابه به جمهوری آذربایجان شده است. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امید غلبه بر این بن بست، در حال بررسی خواسته‌های بوداپست هستند.

اوایل آوریل سال جاری میلادی، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان به قدرت‌های غربی بابت مسلح کردن ایروان هشدار داده بود.

علی‌اف مدت‌هاست که با ویکتور اوربان،‌ نخست وزیر مجارستان روابط گرمی دارد.

مجارستان برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از باکو در قضیه درگیری قره باغ دفاع کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی