Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@00:54:41 GMT

مزاياي حضور صنعت بيمه در بازار سرمايه

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۶۶۶۳

مزاياي حضور صنعت بيمه در بازار سرمايه

خبرگزاري آريا - مديرعامل يک شرکت بيمه گفت: ايجاد ظرفيت‌هاي بلند‌مدت، تنوع بخشي به پرتفوي سرمايه‌گذاران، انتقال ريسک به بازاري خارج از صنعت بيمه و افزايش نقد شوندگي دارايي‌هاي نسبت به تامين مالي از طريق افزايش سرمايه از جمله مزاياي حضور صنعت بيمه در بازار سرمايه است.
به گزارش خبرگزاري آريا، عليرضا بيانيان با اشاره به اين که براي مديريت ريسک بايد مراحلي از جمله شناسايي فاکتورهاي ريسک، تخمين احتمال رخداد ريسک و ميزان تاثير آن، ارائه راهکارهايي جهت تعديل ريسک‌هاي شناسايي شده و نظارت بر فاکتورهاي ريسک را مورد توجه قرار داد گفت: مديريت ريسک در جهان امروز يکي از واقعيتهايي است که شايد بدون آن ادامه فعاليتهاي مختلف در سطوح خرد و کلان يک کشور به سهولت ميسر نباشد و به همين دليل کشورهاي مختلف براي مديريت ريسک روش‌هايي چون اجتناب از بحران، کاهش، انتقال ريسک و اموري از اين قبيل را مورد استفاده قرار مي‌دهند که در اين ميان نقش صنعت بيمه بيش از پيش رخ نمايان مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل بيمه آرمان با بيان اين که وقايعي چون زلزله هاي پياپي در کشور موضوع مديريت ريسک و اجتناب از بحران را بيش از پش مورد توجه قرار مي دهد افزود: به عنوان مثال اين بيمه مبلغ 120 ميليارد ريال علي الحساب در راستاي تعهدات بيمه آرمان بابت مسکن مهر کرمانشاه را پرداخت کرده است که در هفته اول پس از وقوع زلزله به طور کامل از تعداد 4100 واحد مسکوني بازديد و مدارک خسارت تکميل شد.
وي با اشاره به اينکه با هدف تسريع در روند عمليات بازسازي واحدهاي تخريب شده و کاهش آلام مردم زلزله زده کرمانشاه، اين مبلغ به طور علي الحساب به بانک مسکن بابت خسارت اين واحدها پرداخت شد اظهار داشت: همکاري‌ها بابت تسريع بيشتر جهت بررسي نهايي ارزيابي و ارائه خدمات به حادثه‌ديدگان همچنان ادامه دارد.
اين مقام مسئول ادامه داد: بيمه آرمان بر اساس شرايط ويژه منطقه و تاکيد مسئولان از جمله نهاد ناظر مبني بر بررسي و پرداخت خسارت آسيب ديدگان حادثه در سريعترين زمان ممکن، با هدف تسريع در روند عمليات بازسازي واحدهاي تخريب شده و کاهش آلام مردم زلزله زده کرمانشاه از تشريفات قانوني معمول صرف نظر کرد.
بيانيان با تأکيد بر اينکه مراحل تکميل اطلاعات تسهيلات گيرندگان و پرونده‌هاي خسارت ديده در جريان است گفت: در اسرع وقت نسبت به تعيين و پرداخت خسارات نهائي و تسويه آن اقدام خواهد شد.
وي گفت: زلزله اخير مي تواند زنگ خطر و هشداري جدي باشد براي آنهايي که تاکنون از ظرفيت ها و قابليت‌هاي صنعت بيمه در هنگام وارد آمدن خسارات سنگين، غفلت کرده اند؛ بي ترديد همه آناني که از حمايت بيمه اي برخوردار شده اند، اثرگذارترين سفيران صنعت بيمه کشور به شمار مي روند و مي توانند ديگران را هم به استفاده از ظرفيتهاي اين صنعت ترغيب کنند.
مديرعامل بيمه آرمان در خصوص ريسک سرمايه گذاري در اين صنعت نيز گفت: اين موضوع بدين معناست که سرمايه گذاريها بايد با توجه به محدوده قانوني انجام شده و هميشه نقدينگي به مقدار لازم براي پرداخت خسارت در دسترس باشد.
وي اضافه کرد: بر اين اساس بعضي شرکتهاي بزرگ و شرکتهاي بيمه اتکايي براي رهايي از اين تهديدها و پوشش ريسکهاي بزرگ همانند فجايع طبيعي، از طريق اوراق بهادار بيمه‌اي ريسک را به بازار بورس منتقل مي‌کنند.
به گزارش تسنيم، بيانيان در خصوص مزاياي اوراق بهادار‌سازي بيمه‌اي گفت: در توضيح اين موضوع همين بس که ايجاد ظرفيت‌هاي بلند‌مدت در بازار سرمايه، امکان تنوع بخشي به پرتفوي سرمايه‌گذاران، انتقال ريسک به بازاري خارج از صنعت بيمه، افزايش نقد شوندگي دارايي‌هاي با نقدشوندگي اندک و تامين مالي ارزان‌تر نسبت به تامين مالي از طريق افزايش سرمايه از جمله مزاياي است که بر اين اساس جاي خالي تامين مالي صنعت بيمه در بازار سهام احساس مي شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!