Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@19:20:53 GMT

24 متهم بوي نامطبوع محور فرودگاه

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۷۵۸۷

24 متهم بوي نامطبوع محور فرودگاه

خبرگزاري آريا - بوي نامطبوع محور اتوبان تهران-قم چندين سال است که براي مسافران اين مسير اذيت کننده است اما موضوعي که اين مسئله را پراهميت تر مي کند تردد مسافران خارجي به سمت فرودگاه امام خميني (ره) بوده و پاي آبرو در ميان است...
به گزارش خبرگزاري آريا، به گفته مديرکل حفاظت محيط زيست استان تهران، 24 کانون بوي نامطبوع در مسير فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) شناسايي شده که دامداري‌ها سهم 20 درصدي در توليد بوي نامطبوع مسير فرودگاه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته کارشناسان هم بوي اصلي در کيلومتر 25 اتوبان تهران-قم متصاعد مي شود که عدم تصفيه فاضلاب هاي شهري و پساب برخي از واحدهاي صنعتي از عوامل اصلي ايجاد بوي نامطبوع اين محور است.
براساس بررسي هاي صورت گرفته فاضلاب اسلام شهر، واوان، سلطان آباد، نصيرشهر، نسيم شهر، مجتمع هاي 5 هزار واحدي مسکن مهر ضيا آباد و هزار و 540 واحدي استراتوس که بدون هيج تصفيه اي به صورت خام به دره حسين آباد وارد و با گذشتن از زير اتوبان تهران-قم به درياچه سد فشافويه سرازير مي شود نيز از عوامل اصلي توليد بوي نامطبوع در محور فرودگاه امام خميني هستند.
بررسي ها نشان مي دهد با افزايش زمان ماندن فاضلاب در رودخانه ورودي به سد فشافويه و رشد گياهان ني و قميش، ميکروارگانيسم هاي بي هوازي فعال شده و با تجزيه مواد آلي موجود در فاضلاب باعث به وجود آمدن بوي نامطبوع مي شود.
با تمام اين صحبت ها همه کاسه کوزه ها بر سر شهرداري مي شکند و يکي از مقصران توليد اين بوي نامطلوب مجتمع آرادکوه عنوان مي شود اما به گفته معاون دفن و پردازش سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران مجتمع آرادکوه تنها سهم 5 درصدي توليد بوي نامطبوع محور فرودگاه دارد.
محمدرضا عظيميان معاون دفن و پردازش سازمان مديريت پسماند شهر تهران با اشاره به اينکه مجتمع آرادکوه با محور تهران-قم 6 کيلومتر فاصله دارد و بنابراين سهم توليد بوي نامطبوع حاصل از تخمير پسماند در اين محدوده ناچيز است، عنوان کرده که بوي ناچيز حاصل از تخمير پسماند زماني به سمت اتوبان منتشر مي شود که جهت باد از سمت شرق به غرب باشد؛ درحالي که 7 ماه از سال بادها از سمت غرب به شرق مي وزند و بويي را از سمت آرادکوه به اتوبان منتقل نمي کند.
بنابه گفته مسئولان شهري براي به حداقل رساندن بوي نامطبوع تخمير پسماند در مجتمع آراد کوه قرار است با اعلام فراخوان سيستم تخمير هوازي روباز اين مجتمع به سيستم هاضم تغيير يابد تا حداقل بوي ايجاد شده در اين فرايند نيز به صفر برسد.
عيسي کلانتري رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست نيز با اشاره به اهميت رفع اين معضل گفته که با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، کار اصلاح وضعيت واحدهاي آلاينده در مسير فرودگاه امام خميني (ره) تا تابستان سال 97 برطرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل ربودن دختر نوجوان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: اواسط فروردین ماه امسال خانواده‌ای در جنوب تهران با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کردند که دختر ۱۶ ساله‌شان توسط فردی ربوده شده و آدم‌ربا با تماس تلفنی و تهدید به قتل، خواستار دریافت ۱۰۰ میلیارد ریال پول برای آزادی دخترشان شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: پس از ثبت شکایت تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تجزیه‌ و تحلیل‌های اطلاعاتی را برای آزادی گروگان آغاز کردند. تیم جنایی در نخستین گام با اقدامات کارآگاهی اطلاعاتی هویت صاحب خط تلفنی را که با تهدید به قتل و درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال پول کرده بود، شناسایی کرده و متوجه شدند که او حدوداً ۲۵ ساله است و به تازگی از استان‌های غربی کشور به تهران آمده و در جنوب تهران ساکن است.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه اقدام به هماهنگی با مقام قضایی کرده و پس از اخذ مجوزهای لازم راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای آدم‌ربا را طی یک عملیات ضربتی به دام انداخته و دختر نوجوان را آزاد کردند.

ولیپور گودرزی با اشاره به دستگیری و انتقال متهم به مقر انتظامی، گفت: متهم تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن طی اظهارات ضد و نقیضی منکر آدم‌ربایی شد و ادعا کرد که با دختر نوجوان در فضای مجازی آشنا شده و همه این تماس‌ها برای دریافت پول صحنه‌سازی شده است. با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزگ قرار گرفت و تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده از سوی مرد جوان ادامه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903168

دیگر خبرها

  • پرواز‌های فرودگاه ایلام لغو شد
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • آموزش مکانیک خودرو مجتمع فنی تهران پایتخت
  • سفربه تهران قدیم؛ تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل (+عکس)
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند