Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@14:40:52 GMT

ثروتمندترين افراد جهان در سال 2017 (1)

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۸۴۱۸

ثروتمندترين افراد جهان در سال 2017 (1)

خبرگزاري آريا - وب سايت گجت نيوز - محمد قاسمي: براي قرارگيري در ليست پولدارترين افراد، حداقل ثروت شما بايد 19.1 ميليارد دلار باشد. ما براي اين ليست از شاخص ميلياردرهاي بلومبرگ (Bloomberg Billionaires Index) استفاده کرده‌ايم؛ شاخصي که اطلاعات آن در پايان هر روز معاملاتي در نيويورک به‌روز مي‌شود. از آنجايي که Bloomberg News دارايي صاحب کمپاني بلومبرگ، مايکل بلومبرگ (Michael Bloomberg) را گزارش نمي‌کند، دارايي خالص وي با استفاده از اطلاعات موجود در وب‌سايت فوربز محاسبه و به اين ليست اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب مردمي که نام آنها را در ميان ثروتمندترين افراد جهان در سال 2017 خواهيد ديد، امپراطوري کسب و کار خود در زمينه‌هاي مختلف از جمله فناوري، ورزش، مد و سرمايه‌گذاري را به صورت خودساخته و با ايجاد شرکت‌هاي کوچک به دست آورده‌اند.
ليست ثروتمندترين افراد جهان در سال 2017 که در ادامه بررسي خواهيم کرد، بر مبناي آخرين اطلاعات تا تاريخ 30 نوامبر است. اين مطلب در 3 قسمت تهيه شده که در ادامه اولين بخش آن را مطالعه خواهيد کرد.
50. ويليام دينگ (William Ding)

دينگ لي (Ding Lei) که با نام ويليام دينگ نيز شناخته مي‌شود، موسس و مدير ارشد اجرايي شرکت "NetEase” است که در زمينه بازي‌هاي آنلاين فعاليت دارد.
دارايي خالص: 19.1 ميليارد دلار
سن: 45
کشور: چين
صنعت: تکنولوژي
منبع ثروت: خودساخته؛ NetEase
49. کارل آيکان (Carl Icahn)

آيکان شرکت سرمايه‌گذاري اختصاصي خود را در سال 1968 تاسيس و در شرکت‌هاي بزرگي همچون RJR Nabisco ،Philips Petroleum ،Viacom ،Marvel ،Time Warner ،Netflix ،Herbalife و Apple سرمايه‌گذاري کرده است.
دارايي خالص: 19.2 ميليارد دلار
سن: 81
کشور: آمريکا
صنعت: متنوع
منبع ثروت: خودساخته؛ Icahn Enterprises
48. تاداشي ياناي (Tadashi Yanai)

تاداشي ياناي موسس و رييس "Fast Retailing” است؛ شرکتي که "Uniqlo” نيز از زيرمجموعه‌هاي آن محسوب مي‌شود.
دارايي خالص: 19.6 ميليارد دلار
سن: 68
کشور: ژاپن
صنعت: خرده‌فروشي
منبع ثروت: خودساخته
47. ايلان ماسک (Elon Musk)

ايلان ماسک، مدير ارشد اجرايي شرکت تسلا است که در زمينه توليد خودروهاي الکتريکي فعاليت دارد. همچنين او علاوه بر مديريت شرکت فضايي اسپيس ايکس، OpenAI و Neuralink را نيز تاسيس کرده است.
دارايي خالص: 19.9 ميليارد دلار
سن: 46
کشور: آمريکا
صنعت: تکنولوژي
منبع ثروت: خودساخته
46. اشتفان کواندت (Stefan Quandt)

سهمي که به عنوان ارث از شرکت Bayerische Motoren Werke، مالک بي ام و و رولز رويس، به اشتفان کواندت رسيده، سبب قرارگيري آن در جايگاه چهل و ششم ثروتمندترين افراد جهان در سال 2017 شده است.
دارايي خالص: 20.0 ميليارد دلار
سن: 51
کشور: آلمان
صنعت: صنعتي
منبع ثروت: ارث؛ بي ام و
46. لئونارد بلاواتيک (Leonard Blavatnik)

لئونارد بلاواتيک آمريکايي که متولد شوروي است، در سال 1986 کمپاني "Access Industries” را تاسيس کرد. اين شرکت کار خود را با سرمايه‌گذاري‌هاي روسي آغاز کرده بود، اما حالا در زمينه‌هاي بسيار متنوعي فعاليت دارد.
دارايي خالص: 20.0 ميليارد دلار
سن: 60
کشور: آمريکا
صنعت: متنوع
منبع ثروت: خودساخته؛ Access Industries
44. يانگ هويان (Yang Huiyan)

هويان شرکت املاک و مستغلات چيني Country Garden Holdings را کنترل مي‌کند. با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط بلومبرگ، پدر او يکي از بنيان‌گذاران اين شرکت در سال 1992 بوده و سهام آن به صورت ارث به يانگ هويان رسيده است.
دارايي خالص: 20.4 ميليارد دلار
سن: 36
کشور: چين
صنعت: املاک و مستغلات
منبع ثروت: ارث؛ Country Garden Holdings
43. توماس پيترفي (Thomas Peterffy)

توماس پيترفي، رييس و مدير ارشد اجرايي شرکت کارگزاري الکترونيکي "Interactive Brokers Group” است.
دارايي خالص: 21.0 ميليارد دلار
سن: 73
کشور: آمريکا
صنعت: مالي (سرمايه‌گذاري)
منبع ثروت: خودساخته؛ Interactive Brokers
42. استفان پرسون (Stefan Persson)

سال 1947 بود که پدر استفان پرسون، يک لباس‌فروشي زنانه با نام "Hennes” تاسيس کرد. سپس در سال 1968، وي لباس‌فروشي مردانه "Mauritz Widorss” را به تصاحب خود درآورد و "Hennes & Mauritz” يا به اختصار "H&M” را ايجاد کرد.
استفان پرسون نيز بعد از اتمام دوره مدرسه در کنار پدر خود مشغول به کار شد و در نهايت، به عنوان مدير ارشد اجرايي جاي او را گرفت. در حال حاضر، استفان رييس و بزرگ‌ترين سهام‌دار شرکت است، اما از سال 2009، فرزندش يعني Karl-Johan اين سمت را بر عهده گرفته است.
دارايي خالص: 21 ميليارد دلار
سن: 70
کشور: سوئد
صنعت: خرده‌فروشي
منبع ثروت: ارث / خودساخته؛ H&M
41. لئوناردو دل وکيو (Leonardo del Vecchio)

دل وکيو، شرکت "Luxottica” که هم‌اکنون به عنوان بزرگ‌ترين توليدکننده عينک در جهان شناخته مي‌شود را در سال 1961 در ميلان تاسيس کرد. در حال حاضر، شرکت‌هايي همچون Sunglass Hut ،Ray-Ban و Oakley در کنار تعداد زيادي از برندهاي لوکس ديگر که در زمينه توليد عينک‌ها فعاليت دارند، زيرمجموعه Luxottica هستند.
دارايي خالص: 21.1 ميليارد دلار
سن: 82
کشور: ايتاليا
صنعت: کالاهاي مصرفي
منبع ثروت: خودساخته؛ Luxottica Group
40. لي کان هي (Lee Kun-hee)

لي کان هي، چهلمين نفر در ليست ثروتمندترين افراد جهان در سال 2017 است که رياست سامسونگ الکترونيکس را بر عهده دارد. هرچند، او بعد از حمله قلبي سال 2014 بستري شده است.
دارايي خالص: 21.4 ميليارد دلار
سن: 75
کشور: جمهوري کره
صنعت: متنوع
منبع ثروت: ارث؛ سامسونگ الکترونيکس
39. مايکل دل (Michael Dell)

مايکل دل، فعاليت خود را در سن 19 سالگي و با تاسيس شرکت "PC Ltd”، آن‌هم زماني که هنوز مشغول تحصيل بود، آغاز کرد. سرانجام در سال 23 سالگي، او با تاسيس "Dell Inc” به صورت رسمي و حرفه‌اي وارد اين حوزه شد.
دارايي خالص: 21.7 ميليارد دلار
سن: 52
کشور: آمريکا
صنعت: تکنولوژي
منبع ثروت: خودساخته؛ دل
38. سرژ داسو (Serge Dassault)

سرژ داسو، مدير ارشد اجرايي "Dassault Group” است؛ شرکتي که بخشي از سهام سازنده جت‌هاي نظامي يعني "Dassault Aviation” را کنترل مي‌کند.
دارايي خالص: 21.9 ميليارد دلار
سن: 92
کشور: فرانسه
صنعت: صنعتي
منبع ثروت: ارث؛ Dassault Group
37. زوزانه کلاتن (Susanne Klatten)

زوزانه کلاتن هم يکي ديگر از افرادي‌ست که با دريافت ارث از سهام شرکت "Bayerische Motoren Werke”، در ليست ثروتمندترين افراد جهان در سال 2017 ميلادي قرار گرفته است.
دارايي خالص: 22.6 ميليارد دلار
سن: 55
کشور: آلمان
صنعت: صنعتي
منبع ثروت: ارث؛ بي ام و
36. گئورگ شفلر (Georg F. W. Schaeffler)

بعد از تمرين قانون تجارت بين الملل و دو سال خدمت در نيروي هوايي آلمان، گئورگ شفلر به کمپاني پدرش يعني "Schaeffler Group” ملحق شد. Schaeffler Group در زمينه توليد بلبرينگ براي صنعت خودروسازي، هوافضا و استفاده‌هاي صنعتي فعاليت دارد. در حال حاضر، او مدير و بزرگ‌ترين سهام‌دار شرکت است.
دارايي خالص: 23.2 ميليارد دلار
سن: 53
کشور: آلمان
صنعت: صنعتي
منبع ثروت: ارث / خودساخته؛ Schaeffler Group

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای حوزه صادراتی استان ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار امسال و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان خوزستان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و مأموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی را برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

کد خبر 6089851

دیگر خبرها

  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد