Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس، فرانسه،‌ آلمان، سوئد و ایتالیا از آمریکا خواستند طرح‌های پیشنهادی دقیقی برای صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها ارائه کند و تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت این رژیم را "غیرمفید" خواندند.

ایران آنلاین /اقدام اخیر ترامپ در خنثی کردن سیاست چند دهه‌ای آمریکا برای برقراری صلح در خاورمیانه باعث "روز خشم" فلسطینی‌ها در روز جمعه شد و هزاران فلسطینی با برگزاری تظاهرات خشم خود را نسبت به این اقدام اعلام کردند و در عین حال چندین تن از آنها زخمی شده و دست‌کم یکی از آنها به دست نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل همزمان با تشدید خشم جهان عرب و نگرانی‌های هم‌پیمانان غربی آمریکا و درخواست هشت عضو از ۱۵ عضو این شورا یعنی انگلیس، فرانسه، سوئد، بولیوی، اروگوئه، ایتالیا، سنگال و مصر تشکیل جلسه داد.

بعد از این نشست انگلیس، فرانسه، آلمان، سوئد و ایتالیا در بیانیه مشترکی اعلام کردند که تصمیم اخیر آمریکا که شامل انتقال سفارت این کشور به شهر قدس است "برای دورنمای صلح در منطقه غیرمفید است".

آنها اظهار داشتند: ما آماده مشارکت در هرگونه تلاش واقعی برای ازسرگیری فرایند صلح براساس پارامترهای مورد توافق بین‌المللی که منجر به یک راه حل دو کشوری شود، هستیم. ما دولت آمریکا را تشویق می‌کنیم تا اکنون طرح‌های پیشنهادی دقیق برای راه حل میان فلسطین و اسرائیل ارائه کند.

در عین حال عمر ابوالعطا، سفیر مصر در سازمان ملل نیز گفت: این تصمیم اخیر آمریکا تاثیر منفی شدیدی بر فرایند صلح خواهد گذاشت.

همچنین نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل هم اظهار داشت: واشنگتن به لحاظ میانجی‌گری هم نزد اسرائیل و هم فلسطینی‌ها "از اعتبار برخوردار است"!.

وی سازمان ملل را متهم به آسیب زدن به دورنمای صلح از طریق "حملات ناعادلانه" علیه اسرائیل به جای پیشبرد این فرایند کرد.

هیلی مدعی شد: اسرائیل هرگز نباید از سوی سازمان ملل یا هر مجموعه دیگری از کشورهایی که بی‌اعتنایی خود به امنیت اسرائیل را ثابت کرده‌اند با "قلدری" مجبور به پذیرش یک توافق شود.

هیلی همچنین خاطر نشان کرد: "دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان به فرایند صلح متعهد است و آمریکا موضعی درمورد مرزهای قدس یا سرحدات اتخاذ نکرده و حامی هیچگونه تغییری در سازوکارهای مربوط به اماکن مقدس این شهر نیست."

وی مدعی شد: هدف از اقدامات ما "کمک" به پیشبرد آرمان صلح است! ما معتقدیم که ممکن است اکنون بیشتر از قبل به این هدف نزدیک‌تر شده باشیم!

این در حالی است که اوایل روز جمعه رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در شهر پاریس اعلام کرد هرگونه تصمیم نهایی درمورد وضعیت شهر قدس وابسته به مذاکرات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.

هشدار درباره تشدید خشونت‌ها

در عین حال نیکولای ملادینف، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه هشدار داد که خطر تشدید خشونت‌ها وجود دارد.

ملادینف به شورای امنیت سازمان ملل گفت: امروز خطر جدی مشاهده یک سلسله اقدامات یک جانبه وجود دارد که می‌تواند هرچه بیشتر ما را از رسیدن به هدف مشترک صلح دور کنند. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با بیداری و قیام سراسری دانشجویان جهان علیه جنایت اسرائیل غاصب در کشتار مسلمانان مظلوم غزه، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های قائم شهر بعدازظهر شنبه به حمایت از دانشجویان آزاده جهان در آمریکا و اروپا برخاستند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه دخترانه حضرت فاطمه (س) فرهنگیان قائم شهر، با اجتماع در محوطه این دانشگاه، اقدام وحشیانه دولت‌ها و نیروهای امنیتی آمریکا و اروپا ضد قیام انسان دوستانه دانشجویان جهان در حمایت از مظلومان غزه را محکوم کردند.

دانشجویان در این مراسم ضمت قدرشناسی از اقدامات پشیمان کننده حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل و محکومیت حمایت‌های ضد بشری آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای استکباری از اسرائیل کودک کش را از اهداف برپایی اجتماع بیان و حمایت قاطع خود را از قیام جهانی دانشجویان علیه جنایات استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی اعلام کردند.

همچنین اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر، جنایت اسرائیل غاصب در غزه و سرکوبی دانشجویان آزادیخواه جهان در آمریکا و اروپا توسط دولت‌ها و نیروهای امنیتی غربی را در محیط دانشگاه‌ها، به شدت محکوم کردند.

کد خبر 6090154

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • الحوثی: وحشی‌گریِ آمریکا در حمایت از اسرائیل به حدی است که دانشجویان را سرکوب می‌کند
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!