Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-وزیر امور خارجه آمریکا از دولت عربستان به دلیل سیاست‌هایش در یمن و لبنان به شدت انتقاد کرد و درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس گفت که این مساله‌ای نیست که به این زودی‌های صورت گیرد و سال‌ها طول می‌کشد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در وزارت خارجه فرانسه در پاریس روز جمعه گفت: با توجه به روابط میان عربستان و قطر، حضور عربستان در جنگ یمن و اوضاع در لبنان ما باید دولت عربستان را برای انجام اقدامات حساب شده و با درایت بیشتر در این مسائل ترغیب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من فکر می‌کنم باید به طور کامل پیامدها را مدنظر قرار داد. با رشد نگرانی در خصوص سیاست‌ عربستان در این کشورها ریاض باید در سیاست‌های منطقه‌ای‌اش دقت نظر داشته باشد.

تیلرسون همچنین این مساله را روشن کرد که پایان محاصره یمن باید شامل کشتی‌های تجاری و نه فقط کمک‌های بشردوستانه باشد.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد از مواد غذایی از طریق کشتی‌های تجاری به یمن می‌رسند.

تیلرسون همچنین ادامه داد:‌ بر این باورم که اوضاع در لبنان به سمت مثبتی پیش رفته است.

قدس

وزیر امور خارجه آمریکا درباره گشایش سفارت آمریکا در قدس که به صورت رسمی از سوی دولت ترامپ به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام شد، گفت که این مساله سال‌ها به طول می‌انجامد. بسیاری از کشورها از تصمیم دولت ترامپ درباره قدس انتقاد کرده و آن را نقض کننده قطعنامه‌های سازمان ملل دانستند.

تیلرسون تاکید کرد، هر تصمیم نهایی درباره قدس بر مذاکرات بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تکیه خواهد داشت.

وی افزود: درباره بقیه قدس رئیس‌جمهوری اشاره‌ای به وضعیت نهایی شهر نکرد و کاملا صریح بود که وضعیت نهایی از جمله مرزها در مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین مشخص خواهد شد و به هر دو طرف واگذار می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت:‌ این مساله زمان بر است. مالکیت زمین و اجازه ساخت و ساز زمان بر است و چیزی نیست که در سال جاری میلادی رخ دهد و حتی شاید سال آتی میلادی نمی‌شود. اما رئیس‌جمهوری می‌خواهد تدابیر در این باره ملموس و با رویکردی ثابت باشد.

در این راستا زئیو، الکین، وزیر امورز قدس در دولت اسرائیل گفت، به رسمیت شناختن قدس از سوی ترامپ به عنوان پایتخت اسرائیل این مساله را القا می‌کند که نهایتا زمینه برای تسلط فلسطینی بر بخشی از شهر فراهم می‌شود.

وی افزود: واشنگتن موضعی در قبال وضعیت نهایی نگرفته که شامل مرزهای حاکمیت اسرائیل بر قدس می‌شود و این مساله در مذاکرات دو طرف مشخص خواهد شد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه

به گزارش جام جم آنلاین، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌ بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق